פרשקובסקי זכתה בקרקע ל-162 דירות בבאר יעקב

המחיר - 62 מיליון שקל - משקף סכום של 385 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת

חברת פרשקובסקי השקעות זכתה לאחרונה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לרכישת שני מגרשים בשכונה החדשה בדרום-מערב באר יעקב, המיועדים להקמת 162 דירות, תמורת 62.4 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. המחיר משקף סכום של 385 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

במגרש אחד המיועד להקמת 86 דירות, תשלם החברה 33.7 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, ועל מגרש נוסף המיועד להקמת 76 דירות, תשלם החברה 28.7 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. מחיר המינימום על שני המגרשים יחד שקבע המינהל עמד על 28.4 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.

בחודש מאי האחרון, זכתה חברת צרפתי שמעון במכרז של המינהל לרכישת קרקע באותה שכונה, המיועדת להקמת 206 דירות, תמורת 90 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, מחיר המשקף 437 אלף שקל בממוצע עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

פרשקובסקי מציינת בדיווח לבורסה על זכייתה, כי בהתאם לתנאי המכרז במידה ותצליח להקים את הפרויקט ולהנפיק לו טפסי אכלוס בתוך 30 חודשים, תזכה לקבל בחזרה 15% מהתמורה. זאת בהתאם להחלטת מינהל מקרקעי ישראל בשנת 2010 שמטרתה לעודד בנייה מהירה ולמנוע החזקה של יזמים בקרקעות.

אלא שעל-פי הערכות, הסיכוי של החברות שזכו רק לאחרונה במכרזים לרכישת הקרקעות לקבל טפסי אכלוס בתוך 30 חודשים הוא נמוך על רקע מגבלות בתוכנית בניין העיר.

המגרשים בהם זכו פרשקובסקי וצרפתי, נכללים בשכונה חדשה שתכלול 4,000 יחידות דיור על קרקע בת 564 דונם. מרבית הקרקע היא פרטית, ומחזיקות בה מספר חברות נדל"ן שביצעו עם הבעלים עסקאות קומיבנציה, כמו רוטשטיין, אלמוג כ.ד.א.י, גבסו וקרדן נדל"ן.

תוכנית בניין העיר החלה במקום, קובעת כי לאחר הנפקת היתרי בנייה ל-1,000 יחידות הדיור הראשונות בשכונה, הוצאת ההיתרים הנוספים תתאפשר רק לאחר ביצוע בדיקה תחבורתית על-פי הנחיית משרד התחבורה ומע"צ ויישום המלצותיה, שדרוג והרחבה של מט"ש איילון ותחילת עבודות להקמת קו ביוב חדש בין תחנת שאיבה רמלה למט"ש איילון.

המגבלות החלות בתוכנית כאמור, לא מונעות ממינהל מקרקעי ישראל לשווק את הקרקעות, וזאת למרות הביקורת החריפה שהוטחה במינהל ובמשרד השיכון על שיווק קרקע בראש-העין, שאינה בשלה תכנונית להוצאת היתרי בנייה, כאשר ההיתרים הראשונים יצאו כאמור רק לאחרונה, שנתיים לאחר שיווק הקרקע.