התשלום האחרון עבור רכישת בייל? בשנת 2016

גם ריאל מדריד העשירה נאלצה לממן את עסקת בייל בתשלומים, ותעביר בכל שנה 25 מיליון אירו לטוטנהאם

ריאל מדריד התחייבה הקיץ על הוצאות של למעלה מ-181 מיליון אירו בגין רכישת שחקנים חדשים, על-פי אתר transfermarkt, במה שהפך לחלון ההעברות השני הכי בזבזני בהיסטוריה של מועדון הכדורגל הספרדי (אחרי זה של 2009, במהלכו הגיעו לקבוצה כריסטיאנו רונאלדו, קאקה, קארים בנזמה, צ'אבי אלונוסו ושחקנים נוספים בסכום כולל של 257.4 מיליון אירו).

גולת הכותרת של הקיץ הנוכחי היא כמובן גארת בייל: "הבלאנקוס" הפכו את הקשר הוולשי לכדורגלן היקר ביותר בכל הזמנים, לאחר שהתחייבו לשלם עבורו לטוטנהאם האנגלית כ-100 מיליון אירו. השאלה שכל הזמן עולה בעקבות עסקת הענק הזאת: איך סגנית אלופת ה"לה ליגה" תצליח לממן את העניין?

נדמה כי הסיפור הזה הולך להיות הרבה יותר קל ממה שחושבים: ה"לה אקונומיסטה" מדווח כי עסקת גארת בייל שווה בסך הכל 101 מיליון אירו, אבל תתפרס על-פני ארבעה תשלומים: 26 מיליון אירו בלבד בעונה הנוכחית, ועוד 25 מיליון אירו בכל אחת משלוש העונות הבאות. את התשלום האחרון תעביר ריאל לקבוצה מלונדון בשנת 2016.

כמו כן, יש לזכור שריאל מדריד תזכה לתזרים נאה בעקבות השחקנים שהיא מכרה הקיץ. מארסנל האנגלית היא תקבל כ-50 מיליון אירו עבור מסוט אוזיל, ומנאפולי האיטלקית עוד כ-58.5 מיליון אירו בגין שלושה שחקנים שמכרה לה (גונזאלו היגוואין, חוזה מאריה קייחון, וראול אלביול).

על-פי הערכות, ריאל, שדיווחה בשבוע שעבר על עוד עונה כלכלית מצוינת (רווח נקי של 36.9 מיליון אירו והכנסות שיא של 521 מיליון אירו) תמשיך במגמת החיזוק שלה גם במהלך ינואר הקרוב, כשהמגמה היא להחתים חלוץ בכיר.