הוועדה לבחינת השידור הציבורי: מגבלות על לנדס וזיו

‎‎כשברקע תלונות על ניגוד עניינים בקרב חברי הוועדה, התחייבו אלה שלא לעבוד ברשות השידור במשך תקופה של שנה ממועד סיום עבודתה‏

‎‎קרני זיו לא תוכל לקחת חלק בדיוני "ועדת לנדס" שיעסקו בשילוב פרסום בשידור הציבורי. זאת, לאור תפקידה כמנהלת הדרמה בזכיינית ערוץ 2 קשת.

‏ל"גלובס" נודע כי זיו חתמה על התחייבות זו בטרם מונתה לוועדה על-ידי שר התקשורת גלעד ארדן. זיו, וכן היו"ר רם לנדס ויתר חברי הוועדה - ובהם ג'קי לוי וצביקה גולדברג (לשעבר עורך "מבט") - התחייבו גם לא לעבוד ברשות השידור במשך תקופה של שנה ממועד סיום עבודת הוועדה.

‏האיסור על השתתפותה של זיו בכל נושא הפרסום הוכתב על-ידי משרד המשפטים והיועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, מחשש שהדבר עשוי להשפיע על קשת.

משמעות ההתחייבות של לנדס היא כי הוא לא יוכל להיות מועסק ברשות החדשה שתקום במתכונת חדשה (אם אכן תקום), ובכלל זה גם לא יוכל להיות האיש שיוביל את ההקמה המחודשת, כפי שעלו הערכות בשוק.

הדבר מחזק את האפשרות כי אם אכן תקום רשות מחודשת, מי שיתבקש להוביל אותה יהיה אורי שנער, לשעבר מנכ"ל קשת והיום דירקטור ברשת.

‏מאז מינה ארדן את הוועדה, שאמורה לקבוע מתווה חדש לשידור הציבורי בתוך 3 חודשים, עלו טענות - בעיקר בקרב עיתונאי רשות השידור - באשר לניגוד עניינים של חבריה, שחלקם כאמור אנשי תקשורת פעילים בשוק.

ל"גלובס" נודע כי אל משרד המשפטים הועברה חוות-דעתה של עו"ד נויפלד בנושא זה עוד בטרם התגבשה הוועדה. נויפלד קבעה כי אין מניעה למנות את חברי הוועדה, וקיבלה לכך גיבוי ממשרד המשפטים.

‏‏"לאחר בחינת חוות-הדעת וכן הפירוט המתייחס לזיקות חברי הוועדה המיועדים ובהם מר לנדס וגברת זיו לתחום התקשורת, נמצא כי בהתחשב בצורך במינוי חברי ועדה שיהיו מומחים בעלי ניסיון רב ומגוון בתחום השידורים וכן בעלי שם ומוניטין", אמרו ל"גלובס" במשרד המשפטים, "אין מניעה למנות לתפקיד יו"ר הוועדה וחברי הוועדה גם מי שהינם פעילים בתחום התקשורת, אך אינם בעלי זיקות ישירות לרשות השידור ואינם בעלי עניין אישי ישיר בהמלצותיה של הוועדה. זאת, לצד נציגי משרדי הממשלה המכהנים בוועדה".