אינטרנט אלחוטי חינם בת"א: העירייה סיימה לפרוס את הרשת

לאחר כשנתיים סיימה עיריית ת"א את פריסת רשת האינטרנט האלחוטית ב-60 נקודות ■ הורוביץ: "חולדאי עושה שימוש פסול בכספי ציבור למטרות פוליטיות"

עיריית תל-אביב-יפו הודיעה היום (ג'), כי לאחר כשנתיים סיימה את פריסת רשת האינטרנט האלחוטית ב-60 נקודות גלישה בעיר. בהמשך יחוברו 20 נקודות גישה נוספות אשר נבחרו על-ידי תושבי העיר בעמוד הפייסבוק של העירייה, בהן: גן התקווה, פלורנטין, הסינמטק וקריית ספר.

מדובר בפריסת ה-WiFi הרחבה ביותר שקיימת כיום בישראל עם שטח כיסוי של 3,660,920 מ"ר, מדרום לצפון וממזרח למערב, הכוללים מרכזים מסחריים, רחובות מסחריים ראשיים, שדרות, פארקים ואף את חופי הים.

השימוש ברשת ה-WiFi הציבורית יהיה ללא תשלום, כאשר לכל משתמש יוקצה רוחב פס של חצי מגה, ורוחב הפס המלא בכל נקודה יעמוד על 20 מגה הורדה ו-3 מגה העלאה. הפרויקט בוצע על ידי מוטורולה סולושנס, שזכתה במכרז של העירייה.

"העיר תל-אביב-יפו ממשיכה להוות סביבה אטרקטיבית במיוחד של יוזמות חדשניות", אומר אלון סולר, חבר מועצה מסיעת רוב העיר ויוזם הפרויקט. "בעידן תקשורתי כשלנו, גישה חופשית לרשת האינטרנט היא שירות בסיסי הראוי שיוענק לתושביה ולמבקריה המקומיים והבינלאומיים של העיר. זהו עוד צעד בהצבת תל-אביב של המאה ה-21 בשורה אחת עם הערים המרכזיות בעולם".

הנקודות בהן יתאפשר אינטרנט אלחוטי:

צפון

גן אזורי חן; גן טאגור; גני יהושע - אמפי וואהל; גני יהושע - גן טרופי; הברזל; חוף הצוק
חוף מציצים; חוף תל-ברוך דרום; מרכז שוסטר; ראול ולנברג פינת רחוב 921.

מרכז

אלנבי - אלנבי פינת יונה הנביא; אלנבי פינת מזא"ה; אלנבי פינת מונטיפיורי; אלנבי פינת שינקין; גן מאיר; גן דובנוב; גן מרדכי (גינת שינקין); דיזנגוף - בית המהנדס; בית ליסין - פינת גורדון; המלך ג'ורג'; חוף אביב; חוף בוגרשוב; חוף הילטון; חוף ירושלים; חוף פרישמן; חוף קרתון; כיכר ביאליק; כיכר דיזנגוף; כיכר הבימה והיכל התרבות; כיכר רבין; מרינה תל-אביב; רחבת מוזאון תל-אביב; שדרות בן-גוריון פינת פילון; שדרות ההשכלה פינת גינצבורג; שדרות ח"ן.

דרום

בית דני; גן בעל העקידה; גן דוידוף; גן ההסתדרות; גן הקווקזים; גן השרון (גן החשמל); גן וולפסון; גן צ'רלס קלור דרום; חוף גבעת עלייה; יפו העתיקה - בניין המשטרה; מוזאון לעתיקות; רחוב מזל דגים; מרכז סוזן דלל; מתחם התחנה; פארק כפר שלם; פארק מנחם בגין (דרום); רחוב הכרמל; שוק הפשפשים; בני ברית; נווה גולן.

לרשימת נקודות הגלישה בעיר - לחצו כאן

הורוביץ: מעשה ציני

ממטה הבחירות של ניצן הורוביץ, המתמודד על ראשות עיריית תל-אביב-יפו בבחירות המוניציפצליות הקרובות, נמסר: "חולדאי עושה שימוש פסול בכספי ציבור למטרות פוליטיות. אינטרנט חופשי הוא שירות שראוי שכל רשות ציבורית תעניק לתושביה.

"יחד עם זאת, תהליך מורכב ועתיר משאבים כזה, המושק באמצעות קמפיין רהבתני ערב בחירות, שבו מושקעים סכומי-עתק מהקופה הציבורית, הוא מעשה ציני ומהווה שימוש פסול בכספי ציבור למטרות פוליטיות.

"על עיריית תל-אביב-יפו לחדול מהפרסום לאלתר, ולחייב את מטה הבחירות של חולדאי בהוצאות הרבות שכבר הוצאו עד כה. חולדאי איבד את היכולת להבחין בין מותר לאסור ובין כספו האישי לכספי הציבור.

"אנו מתכוונים לפנות לוועדת הבחירות ולדרוש את הפסקת השימוש בכספי הציבור לטובת המטרות הפוליטיות האישיות של חולדאי. כמו כן, נבקש כי בית המשפט יורה לחולדאי לכסות את ההוצאות באופן אישי".