קשת מפתיעה: מעלה את "הכוכב הבא" כבר בשבוע הבא

הגרסה המחודשת של "כוכב נולד" תעלה לאוויר ביום שלישי, 17 בספטמבר ■ הערכות: ההחלטה נבעה בין היתר מהצורך להקדים את "אקס פקטור" של רשת

זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה על הקדמת תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא", הגרסה המחודשת של "כוכב נולד", והיא צפויה להעלות אותה כבר ביום שלישי הבא, 17 בספטמבר.

ל"גלובס" נודע כי ההחלטה הסופית על עליית התוכנית בשבוע הבא התקבלה היום (ג') אחר-הצהריים, לאחר שנעשה פיילוט טכנולוגי נוסף לתוכנית של טדי הפקות.

ההערכות הן כי ההחלטה על הקדמת עליית התוכנית נובעת, בין היתר, מהצורך להקדים את התוכנית "אקס פקטור" של רשת, שככל הנראה תעלה במחצית השנייה של חודש אוקטובר. נראה כי רשת, שתכננה את עליית "אקס פקטור" ל-23 באוקטובר, פועלת להקדמתה ל-16 באותו החודש.

בקשת עבדו על הפורמט החדש של התוכנית, המשלב הצבעת גולשים באמצעות מכשירי סמארטפון וטאבלט בזמן אמת, במשך קרוב לשנה. הערב בשעה 21:00 ערכה הזכיינית במשך 9 דקות מעין ניסוי כלים לפורמט וזכתה ל-23.9% צפייה ולמעלה מ-600 אלף צופים.

בקשת מדווחים על כ-150 אלף גולשים ייחודיים שנכנסו לאפליקציית makoTV בזמן השידור מהאולפן החדש. כ-75 אלף נרשמו לתוכנית דרך פייסבוק, ובפועל השתתפו בהצבעה כ-24 אלף צופים. ניסוי הכלים, שבו נחשפה ההחלטה על עליית התוכנית, שימש גם כפלטפורמה קידומית להצגת הפורמט החדש שפותח.

יש לציין כי קשת לוקחת סיכון בהשקת תוכנית חדשה יום לפני ערב חג סוכות. בתקופת החגים, באופן טבעי, נפח הצפייה נמוך יחסית, ולמעשה לא זכתה התוכנית לקידום מאסיבי עד הערב.

על מנת לדבר ישירות עם המתחרה הצפויה "אקס פקטור", הקידום התמקד עד כה בשופטים הכוכבים החדשים - אייל גולן, רני רהב, צביקה הדר וריטה, שסרט תעודה אודותיה שודר הערב בפריים-טיים.

גם בזכיינית רשת שומרים בינתיים על איפול סביב תאריך ההשקה של הפורמט שלהם, "אקס פקטור", בהפקת אבוט-המאירי. ל"גלובס" נודע כי הקידום של התוכנית כבר החל לפני חודשים ארוכים במשורה, ואולם הזכיינית צפויה לצאת בקמפיין חוצות משמעותי בהובלתה של מגישת התוכנית בר רפאלי. נודע כי רשת התעניינה כבר ברכישת מאות שלטי חוצות שעליהם תתנוסס דמותה, בין היתר.

לא מן הנמנע כי ההחלטה להקדים את "הכוכב הבא" נובעת גם מהרצון של קשת להציג את הפורמט ביריד מיפ הקרוב שיתקיים בצרפת בחודש אוקטובר, ולשם כך רצוי שהוא ילווה בנתוני צפייה, לאחר שכבר שודר.