הערכות: בבילון ואיירון סורס יחתמו בחודש אוקטובר

מקורבים לצדדים: "השיחות מצוינות ויש מערכת יחסים חזקה בין הצדדים" ■ תג השווי: מיליארד דולר, שצפוי להוביל את החברה למדד המעו"ף ■ הערכות: נועם לניר יהיה יו"ר החברה הממוזגת ■ וגם: מה מועד הקלוזינג הצפוי?

התקדמות משמעותית במיזוג בין בבילון לאיירון סורס (IronSource) הפרטית, כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, הצדדים צפויים לחתום ולהודיע על הסכם המיזוג במהלך חודש אוקטובר, כאשר סגירת העסקה הסופית, הקלוזינג, מתוכננת עוד השנה. על פי גורמים המקורבים לצדדים, "השיחות מצוינות ויש מערכת יחסים חזקה בין הצדדים".

עוד נודע כי הצדדים מכוונים לשווי מצרפי של כמיליארד דולר, עובדה שככל הנראה תוביל את החברה הממוזגת למדד המעו"ף בעדכון החצי שנתי ב-2014. עם זאת, יש לציין כי יחסי המיזוג בין בבילון לאיירון סורס עדיין נזילים, ותלויים בראש ובראשונה ברצון או חוסר הרצון של מי מהצדדים לממש חלק מהחזקותיו - ובהתאם להעלות או להוריד את חלקו של האחר.

מאז חשיפת "גלובס" על מגעים ראשוניים למיזוג ראשוני בין הצדדים באמצע אוגוסט, נפוצו בשוק הערכות שונות באשר לשאלה מי יהיה יו"ר החברה הממוזגת. אחד השמות שעלו הוא שלמה דברת. ואולם, על פי שיחות שערך "גלובס" עם מקורבים לעניין, יו"ר החברה הממוזגת צפוי להיות נועם לניר, בעל השליטה בבבילון. "לניר נמצא בבבילון כדי להישאר ולא כדי ללכת", ציין גורם בשיחה עם "גלובס".

איירון סורס הוקמה ב-2009 על-ידי המנכ"ל תומר בן זאב, תמיר כרמי ואייל מילרד. החברה החלה את דרכה כספקית תוכנה להפצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות. במשך הזמן הפכה איירון סורס לאחת השותפות הגדולות של גוגל, ובין השאר נעזרה בשירותיה גם בבילון, בהפצת תוכנת התרגום שלה ותוכנות חינמיות אחרות, בתחומי האבטחה, תשתיות המחשוב והמשחקים.

סבב הגיוס הרשמי היחיד של איירון סורס התבצע בשלהי 2011, בהיקף של 15 מיליון דולר, והובילה אותו קרן ההון סיכון כרמל. באתר חברת המחקר IVC נכתב כי היקף המכירות של החברה ב-2012 עמד על כ-130 מיליון דולר, וכי את השנה הנוכחית עתידה איירון סורס לסיים עם מכירות של כ-220 מיליון דולר.

עם מספרים כאלה, השאיפה הלגיטימית של מייסדי איירון סורס היא להיפגש עם מזומן ולבחון אפשרות להנפקה, צעד שעל פי הערכות הוא הבא בתור לאחר המיזוג, כלומר הנפקה כחברה ממוזגת בוול סטריט. בבילון, נזכיר, בחנה בתחילת השנה אפשרות לרישום כפול בוול סטריט, אך בדיווח האחרון שלה לבורסה בעניין ההנפקה האפשרית נכתב כי "טרם נבחר המועד המתאים בקשר עם הנפקה אפשרית של מניות החברה בארה"ב. לכשייבחר מועד מתאים לאחר בחינת תנאי שוק ותנאים אחרים, נשוב ונעדכן". נראה כי החברה ביקשה, ועדיין מבקשת, למצות את שיחות המיזוג עם איירון סורס קודם להנפקה בארה"ב.

יצוין כי המו"מ בין בבילון לאיירון סורס במקביל לשיחות מיזוג פעילות בין שתי ענקיות אינטרנט ישראליות אחרות, פריון וקונדואיט הפרטית.

מבבילון לא נמסרה תגובה.