סגירה מעורבת בבורסה: כיל עלתה ב-2%, דיסקונט ב-2.2%

היום חל יום עדכון תעודות הסל הרבעוני ■ איזיצ'יפ בלטה בירידה חדה ככל הנראה עקב חששות מהשפעת מוצר חדש של סיסקו ■ בבילון מתקדמת במיזוג עם איירון סורס ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.56 מיליארד שקל

הבורסה בת"א נסחרה היום (ה') במגמה מעורבת על רקע המגמה המעורבת בבורסות אסיה הבוקר והנעילה המעורבת אמש בוול סטריט. המסחר בוול סטריט היום נפתח ביציבות מעורבת. היום חל יום עדכון תעודות הסל הרבעוני, מה שהשפיע על התנודתיות בשלב טרום הנעילה שהיה ארוך מהרגיל וכמובן שגם על מחזורי המסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.56 מיליארד שקל.

מדדי וול סטריט סיימו אמש בין ירידה של 0.2% לעלייה של 0.9%, כשסוגיית התקיפה האמריקנית סוריה, אם וכאשר תהיה, ממשיכה לרחף ברקע. נכון לעכשיו, נשיא ארה"ב אובמה נותן הזדמנות לדיפלומטיה ונוטה לקבל את הצעת רוסיה להימנעות מתקיפה באם בשאר אסד ימסור את כל מאגרי הנשק הכימי שברשותו לידים בינלאומיות.

ובינתיים, במאמר נוקב ב"ניו יורק טיימס", נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ממשיך להזהיר מפני מתקפה אמריקנית בסוריה, וטוען כי התקפה תגדיל את האלימות ותחולל גל חדש של טרור עולמי. הוא מצטט בפני ארה"ב "דיווחים" כי המורדים הם אלה שאחראיים על ההתקפה הכימית בסוריה, ולא הצבא, וטוען כי אותם מורדים מתכננים מתקפה כימית נוספת - הפעם נגד ישראל. (לסיפור המלא)

באסיה נסחרו היום המדדים במגמה מעורבת.

ובחזרה לשוק המקומי. משרד האוצר ממשיך להתערב בשוק האג"ח. אגף החשב הכללי ביצעה אתמול שתי עסקאות גידור מסוג דולר-שקל על החוב במטבע חוץ בהיקף של 125 מיליון דולר, במטרה לצמצם את החשיפה של תיק החוב הממשלתי לשינויים במטבע חוץ. במסגרת עסקאות הגידור המדינה ממירה התחייבויות דולריות בהתחייבויות שקליות ובכך מנטרלת את השפעת שער החליפין על החוב הממשלתי.

בנוסף, סאגת מינוי נגיד לבנק ישראל עדיין לא הסתיימה, ולפי הערכות ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להכריע על הנגיד התשיעי עד יום כיפור. ייתכן שההודעה על כך תימסר כבר הערב. ועדת טירקל אישרה את שלושת המועמדים לתפקיד - פרופ' מריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין וויקטור מדינה.

הבנקים המשיכו לעלות

מניות הבנקים המשיכו לעלות היום. נציין את דיסקונט והפועלים.

מניית כיל מקבוצת החברה לישראל המשיכה להיסחר על רקע החלפת הבעלות האפשרית בחברת אורלקלי, יצרנית האשלג השנייה בגודלה בעולם. בכלל פיננסים מציינים כי תרחיש כזה עשוי להוביל ל"פניית פרסה" בכל הקשור לפירוק קרטל האשלג ולעלייה מחודשת במחירי האשלג - שיהוו אפסייד משמעותי למניה. לעומת זאת, אם יחריף תהליך ירידת המחירים ופירוק הקרטל, הדבר עלול לפגוע במניה.

איזיצ'יפ בלטה בירידה חדה ככל הנראה עקב חששות מהשפעת מוצר חדש של סיסקו על הכריזה סיסקו אתמול.

התקדמות משמעותית במיזוג בין בבילון לאיירון סורס (IronSource) הפרטית. על פי הערכות, הצדדים צפויים לחתום ולהודיע על הסכם המיזוג במהלך חודש אוקטובר, כאשר סגירת העסקה הסופית מתוכננת עוד השנה. הצדדים מכוונים לשווי מצרפי של כמיליארד דולר.

פרוטליקס מתכננת לגייס 60 מיליון דולר באמצעות אג"ח להמרה למשקיעים מוסדיים בארה"ב, ששנת הפרעון שלהן 2018. החברה תציע אופציות לרכישת אגרות ב-9 מיליון דולר נוספים.

חברת מדיגוס הודיעה היום כי קיבלה את אישור משרד הבריאות הישראלי לרישום בפנקס האביזרים והמכשירים הרפואיים למערכת של החברה לטיפול בצרבת כרונית (GERD - החזר קיבתי ושטי) בישראל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]