שיא חדש ליאנקיז: ישלמו קנס של 29.1 מיליון ד' בגין חריגת שכר

קבוצת הבייסבול הניו-יורקית העמידה תקציב שחקנים של 236 מיליון ד'; מאז הונהגה שיטת הקנסות לפני עשור, נקנסו היאנקיז ב-253 מיליון ד'

חוקי תקרת השכר בארה"ב ממשיכים להיות לא רלוונטיים כשזה מגיע לקבוצות הניו-יורקיות. ה-USA Today מפרסם שגם בעונה הנוכחית צפויה ניו יורק יאנקיז לשלם קנסות כבדים בגלל חריגה מהרף העליון ממנו מתחילים לשלם קנסות, ובכך תמשיך את המסורת שלה של תשלומי קנסות, מאז הונהגה שיטת הקנסות לפני עשור.

היאנקיז צפויים לשלם קנס שיא בסך 29.1 מיליון דולר, אחרי ששכר השחקנים שלהם נכון לשלב הזה של העונה עומד על 236.2 מיליון דולר - הרחק מעבר לרף העליון שנקבע העונה בליגת הבייסבול על 178 מיליון דולר לקבוצה. העובדה שהיאנקיז נחשבת ל"חורגת סדרתית" גורמת לכך שמופעל עליה הקנס הכבוד ביותר: חצי דולר קנס על כל דולר של חריגה מהרף העליון המותר. השיא הקודם של היאנקיז היה ב-2009, אז נקנסו ב-25.7 מיליון דולר בגין חריגה.

היאנקיז אינה הקבוצה המקצוענית היחידה בניו יורק שמשלמת הון עתק בגין חריגה מהתקרה. ב-NBA, מאז החלו הקבוצות לשלם "מס לוקסוס" בשנת 2003 בגין חריגה מהשכר, הניקס שילמו 205 מיליון דולר בסך הכל עבור החריגות שלהם - יותר מכל קבוצה אחרת בליגת הכדורסל.

ובחזרה לבייסבול: קבוצה נוספת שצפויה העונה לשלם קנס היא לוס אנג'לס דודג'רס, שמעמידה תקציב שחקנים של 234.5 מיליון דולר. הדודג'רס ישלמו רק 9.9 מיליון דולר קנס, שיעור נמוך יחסית שנובע מכך שבשנים האחרונות לא חצו את התקרה ובשל כך הקנס החל עליהם עומד על 0.17 דולר בלבד על כל דולר חריגה.

מאז הונהגה שיטת הקנסות בליגת ה-MLB בשנת 2003, שילמו היאנקיז קנסות כוללים בסך 253 מיליון דולר בגין חריגות. יתר קבוצות הבייסבול שילמו ביחד קנס של 32 מיליון דולר בלבד. בוסטון רד-סוקס, לוס אנג'לס איינג'לס ודטרויט טייגרס הן הקבוצות היחידות מלבד היאנקיז שחרגו מהרף העליון שנקבע, מאז 2003.

היאנקיז מחזיקים ארבעה שחקנים בעשירייה הראשונה של המרוויחים בליגה, כולל את המשתכר הגבוה ביותר, אלכס רודריגז, שיקבל העונה 29 מיליון דולר.