בורסות אירופה סגרו בשיא של 5 שנים לאור פרישת סאמרס

סארמס, שהגביר את הרגולציה כשכיהן כשר אוצר בממשל קלינטון, היה המועמד הכי פחות מועדף על השווקים ■ מנהל השקעות: "פרישתו מקדמת את יילן לקדמת הבמה והקונצנזוס הוא שיילן תמשיך את מדיניות ברננקי"

בורסות אירופה סגרו היום בשיא של 5 שנים (ב') לאחר פרישתו של לארי סאמרס מהמירוץ לראשות הפדרל ריזרב ועל רקע העליות בוול סטריט ואסיה.

סאמרס, שהגביר את הרגולציה כשכיהן כשר אוצר בממשל קלינטון, היה המועמד הכי פחות מועדף על השווקים.

פרישתו של סאמרס סוללת את הדרך למינוי ג'נט יילן או דונלד קוהן לתפקיד יו"ר הפד במקום בן ברננקי שכהונתו תסתיים בינואר. יילן מכהנת היום כסגן יו"ר הפד וקוהן כיהן בתפקיד זה לפניה. שניהם נחשבים למועמדים שימשיכו את מדיניותו של ברננקי, קרי החלת ריבית נמוכה ותוכניות תמרוץ כדי להאיץ את הצמיחה במשק. יילן היא המועמדת המובילה לתפקיד.

"סאמרס נחשב למועמד שהיה עלול להוסיף תנודתיות בשווקים בשל ההעדפה שלו למדיניות מוניטרית מצמצמת יותר", אמר לסוכנות בלומברג גארי דוגן, מנהל השקעות ב-Coutts & Co. "פרישתו מקדמת את יילן לקדמת הבמה והקונצנזוס הוא שיילן תמשיך את מדיניות ברננקי".

עליות במרבית בורסות אסיה

בורסות אסיה נסחרו גם כן בעליות. המדד האזורי (בנטרול בורסת יפן) עלה 3 שבועות ברציפות על רקע נתוני מקרו שהעידו על האצה בצמיחה הכלכלית בסין. המדד נסחר במכפיל 12.6 על הרווח המצרפי הצפוי השנה, לעומת מכפיל חזוי של 15.3 במדד S&P 500 ומכפיל 14.2 במדד Stoxx 600 האירופי.

מחיר הזהב עלה ומשך מעלה את מניות חברות כריית הזהב באסיה. מניית Newcrest Mining עלתה בסידני וכך גם Zhaojin Mining Industry בהונג קונג.

מניית Tencent עלתה בהונג קונג לאחר שאנליסט בבנק ברקליס חזר על המלצת "משקל יתר" למניה והעלה את מחיר היעד ב-16% ל-450 דולר הונג-קונג.