בגלל התדמית הבעייתית: מצרים מחפשת משרד ייעוץ אסטרטגי

ממשלת מצרים פרסמה קול קורא לשירותי ייעוץ אסטרטגי בקרב משרדים בלונדון ■ המטרה: למתן את הביקורת העולמית על שימוש באלימות לדיכוי הפגנות ומהומות

מצרים מעוניינת לגייס משרד בכיר לייעוץ אסטרטגי תקשורתי-פוליטי בעולם, כדי לטפל בתדמית הבינלאומית של המדינה.

בשבועות האחרונים, מאז הדחת הנשיא מוחמד מורסי ופריצת גל המהומות, ספגה המדינה ביקורת בינלאומית נוקבת על השימוש באלימות בדיכוי ההתקוממות.

הממשלה פרסמה לפחות קול קורא אחד לשירותי ייעוץ אסטרטגי בקרב משרדים בלונדון. הייעוץ יכלול עבודת לובי בקרב מקבלי החלטות ואישים פוליטיים, ייעוץ תקשורתי וייעוץ אסטרטגי.

נכון לעכשיו לא ברור לאיזה חברות בדיוק פנתה הממשלה המצרית, אם כי בתשובה לשאלה האם ישקלו לצרף את מצרים לשורת לקוחותיהם, השיבו בשלילה מספר מנהלי חברות ייעוץ אסטרטגי. ובמילותיו של אחד מהם - "יש יותר מדי סיכון ואי-ודאות".

המהלך מגיע מאחר שמצרים עומדת כיום בפני גל של ביקורת, נוכח השימוש של הממשלה המצרית באלימות כדי לדכא את ההפגנות של "האחים המוסלמים", שהיו עד לאחרונה המפלגה השלטת וכעת הודחו על-ידי הצבא והפכו לאופוזיציה העיקרית לממשלה.

למעשה, האלימות ואי-וודאות נמשכים כבר מאז האביב הערבי של 2011, אז הודח הנשיא חוסני מובארק, והמדינה קיימה בחירות דמוקרטיות ראשונות מאז 1950.

מאז, הצבא המצרי עושה שימוש נרחב בכוח כדי לדכא הפגנות ברחוב, מה שהצית מחאות ואיומים בהפסקת הסיוע למצרים מצד מדינות העולם.

כך למשל, באמצע אוגוסט גינה ממשל אובמה את האלימות. "האלימות רק תקשה על מצרים להתקדם לקראת יציבות ברת קיימא ודמוקרטיה, ובאה בסתירה להתחייבויות של הממשלה הזמנית לפשרה ומתינות", אמר אז דובר הממשל האמריקאי.

באותו נאום אמר הדובר ג'וש ארנסט כי הסיוע השנתי למצרים מוערך ב-1.3 מיליארד דולר. חודש מוקדם יותר השעתה הממשלה הבריטית 5 רישיונות יצוא לציוד המיועד למצרים, וזאת בתגובה לשימוש הנרחב בכוח לדיכוי הפגנות ומחאות - כך לפי ה"גרדיאן".

בקשה לתגובה מצד הקונסוליה המצרית בניו-יורק לא נענתה.