באנגליה משלמים פחות על הזכויות של המשחקים האולימפיים

רשת BBC תוציא 71.6 מיליון אירו עבור משחקי 2014-2016, פחות מהסכום שישלמו בספרד ובאיטליה

רשת BBC תשלם סך של 71.6 מיליון אירו עבור רכישת זכויות השידור של משחקי החורף ב-2014 בסוצ'י, ומשחקי הקיץ ב-2016 בריו דה ז'ניירו. כך חושף אתר insidethegames.

מדובר במחיר מציאה ביחס לזה ששילמו בשווקי טלוויזיה גדולים אחרים באירופה. באיטליה, על-פי הדיווח, תוציא רשת סקיי איטליה 152 מיליון אירו עבור הזכויות של 2014-2016; אפילו בספרד, שם המשבר הכלכלי משפיע באופן ניכר על התקשורת, הסכימה הרשת הממלכתית RTVE לשלם 75 מיליון אירו עבור אותם שידורים.

בתוך כך, תומאס באך, הנשיא החדש של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), חשף כי הוא מתכוון לבצע רפורמות בהליך בחירת העיר המארחת של האולימפיאדה.

רגע לפני שהוא נכנס למשרדו החדש בלוזאן, שווייץ, הגרמני בן ה-59 אמר שב-IOC מצפים ליותר מדי מערים שמנהלות קמפיינים לבחירתן לאירוח המשחקים. "נכון לעכשיו, אנחנו מבקשים יותר מדי דברים, ומוקדם מדי, מהערים המועמדות לאירוח. אנחנו ניגשים להליך הבחירה כמו אל מכרז לבחירת עסק או זיכיון. הדבר הזה מוביל לכך שספרי ההצעות נכתבים על-ידי אותם אנשים, וכל הקמפיינים דומים מדי אחד לשני", אמר באך לסוכנות הידיעות AFP.

"בכנות, כשאני ניגש לישיבה מול נציגי הערים המועמדות, אני יודע מראש מה יהיו התשובות שלהם לשאלות שלי, בגלל ששמעתי כבר את כל התשובות האפשריות", הוסיף באך. "אני רוצה לנסות לשנות את המנטליות הזאת".

כזכור, בשבוע שעבר היתה זו טוקיו שנבחרה לארח את האולימפיאדה ב-2020, לאחר שנציגי ה-IOC התכנסו בבואנוס איירס, ארגנטינה. הבירה היפנית ניצחה שתי מועמדות אחרות שהגיעו לקו הסיום - איסטנבול (טורקיה) ומדריד (ספרד).