חגיגה צרפתית בחיפה: יום מיוחד של סרטים צרפתיים בפסטיבל הקולנוע

ביום ראשון בשבוע הבא יתקיים במסגרת פסטיבל הסרטים בחיפה "יום 100% פרנקופוני" המוקדש כולו לסרטים צרפתיים בלבד ■ קבלו הצצה למבחר סרטים

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בחיפה ייפתח כבר ביום חמישי (ה') הקרוב ובמסגרת הפסטיבל יוקדש יום מיוחד (שיתקיים ב-22 בספטמבר) לחובבי הסרטים הצרפתים. במהלך "יום 100% פרנקופוני", יוקרנו מבחר סרטים צרפתיים - את האירוע יזמו שגרירות צרפת, המכון הצרפתי בישראל ו- TV5MONDE (המיוצגת בישראל ע"י טלית תקשורת).

במרכז יום הסרטים הצרפתי יוקרן הסרט "יאנג פרז", סרט בכיכובו של ברהים אסלום, מתאגרף צרפתי מוסלמי ממוצא אלג'יראי, שיגלם את דמותו של ויקטור יאנג פרץ, מתאגרף יהודי תוניסאי, שזכה בתהילה במהלך שנות השלושים ונספה באושוויץ בשנת 1943. הקרנת הסרט במסגרת פסטיבל הקולנוע בחיפה תהיה במעמד הבמאי ז'אק הואניש והשחקן הראשי ברהים אסלום.

יצויין כי במהלך כל ימי הפסטיבל בחיפה (שיחל ב-19 בספטמבר ויסתיים ב- 28 בספטמבר) יוקרנו בסך הכל כעשרים סרטים צרפתיים. כמו כן תתאפשר הצצה מחודשת לאחד מגדולי סרטי הקלאסיקה הצרפתית - "ילדי גן העדן" של מרסל קרנה ולהיחשף לחמש קו-פרודוקציות ישראליות-צרפתיות וביניהם הסרט "כנס העתידנים" של ארי פולמן (וואלס עם באשיר).

עוד סרטים בולטים שיוקרנו במסגרת היום המיוחד לסרטים הצרפתים, "הנוסע" ו-"ויולט לדוק, בחיפוש אחר האהבה". הנה הצצה לחלק מהסרטים שיוקרנו במסגרת "יום 100% פרנקופוני" (הסרטים יוקרנו החל מהשעה 12:00):

"פרז הצעיר"

סיפור אמיתי ומרגש על מתאגרף יהודי תוניסאי שזכה בתואר אלוף העולם בשנים 1931 ו-1932. ויקטור פרז (אותו מגלם בראהים אסלום) נולד ברובע היהודי בטוניס והחל להתאמן באגרוף כאשר היה בן 14 לצד אחיו הגדול בנימין (סטיב סוויסה). ויקטור התקדם עד לקרב המכריע מול האלוף האמריקאי פרנקי ג'נארו, אותו ניצח בנוק-אאוט והפך לאלוף העולם הצעיר ביותר בהיסטוריה של הספורט. בשנת 1943 נעצר פרז בפריז ונשלח לאושוויץ. במחנה הוא נאלץ להשתתף בקרבות אכזריים כדי לשעשע את הנאצים ושרד 140 קרבות כאלה. בתום 15 חודשים נשלח יחד עם אסירים אחרים ל'מצעד המוות' ושם מצא את מותו.

"הנוסע"

מרסל אופולס ("מלון טרמינוס", "הצער והחמלה") לוקח את הצופים למסע אוטוביוגרפי מתוק-מריר ועליז להפתיע. הוא מדבר בצניעות על סרטיו, מספק תובנות מעניינות לסרטיו של אביו, הבמאי האגדי מקס אופולס, וגודש את הסרט באנקדוטות משעשעות מתור הזהב של הוליווד. תעודי.

משתתפים: מרסל אופולס, ז'אן מורו, פרדריק וויזמן

"חומת הים האטלנטי"

החומה האטלנטית, קו ביצורים שמתפרש מגבול ספרד ועד גרמניה, הייתה פרויקט הבניה הגדול ביותר של מלחמת העולם השנייה. הנאצים תכננו אותה אבל היו אלה הצרפתים שבנו את חלק החומה שעובר בצרפת בעזרת כוח עבודה בכפיה. האם הייתה זו ארכיטקטורה? תיעודי.

משתתפים: רוברט פקסטון, ז'אן-קלוד האזרה, רנו דה רושברון, אוליבייה ויויורקה, קלוד מאלון

"גריגרי"

גריגרי הוא רקדן מהפנט למרות רגלו הנכה. בערבים הוא מרוויח קצת כסף מריקודים בבר מקומי בעיר הולדתו בצ'אד. במשך היום הוא עובד בסטודיו לצילום של אביו החורג. אבל גריגרי אינו מרוצה בחלקו. הוא מאוהב באישה יפה בשם מימי וטובע בחשבונות, והוא חייב להרוויח כסף.

"ויולט לדוק, בחיפוש אחר אהבה"

"אם אתה מתחיל לכתוב אוטוביוגרפיה, אתה חייב ללכת עד הסוף" קבעה ויולט לדוק. הומוסקסואליות, הפלות, ילדים לא חוקיים, אין טאבו של צרפת של שנות ה-50 שניצל מידיה והיא טפלה בכולם ב'כנות חסרת גבולות' שזכתה להערצה ותמיכה מצד סימון דה בובואר. תעודי.

"טירה באיטליה"

"ילדים מפונקים. הנסיך והנסיכה של קאסטאנייטו!" הגנן של הטירה באיטליה מדבר על לואיז ולודוביק, היורשים של משפחת רוסי לוי, 'אימפריה' איטלקית שנמכרה בגרושים על ידי אביהם התעשיין של השניים לפני מותו.