ביהמ"ש: קבוצת עזריאלי לא תשלם היטלי פיתוח לעיריית חיפה

הסיבה: העירייה לא פירטה בגין אילו מרכיבים בדיוק הגיעה לסכום שצוין בדרישת התשלום שהוציאה לקבוצה בגין נכס שבבעלות עזריאלי בצומת הצ'ק פוסט

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, קיבל לאחרונה עתירה שהגישה חברת קבוצת עזריאלי לביטול דרישת תשלום בסך של כ-3.5 מיליון שקל, שהוציאה עיריית חיפה לחברה. זאת לאחר שבית המשפט מצא כי נפלו בדרישת התשלום פגמים מהותיים המצדיקים את ביטולה, בגין העדר פירוט החוב.

העירייה חייבה את קבוצת עזריאלי בהיטלי פיתוח הכוללים היטלי סלילה, ביוב ותיעול, בגין נכס שבבעלות עזריאלי המצוי בצומת הצ'ק פוסט, ובסמוך למנהרות הכרמל.

בעקבות קבלת דרישת התשלום הגישה קבוצת עזריאלי, באמצעות משרד עו"ד מלכה אנגלסמן ושות', עתירה לבית משפט, ובה ביקשה לבטל את דרישת התשלום בשל אי-חוקיותה ובשל פגמים חמורים שנפלו בה.

השופט רון שפירא קיבל כאמור את העתירה וביטל את דרישת התשלום, לאחר שנמצאו בה "פגמים מהותיים המצדיקים את ביטולה".

בין היתר קבע שפירא כי מדרישת התשלום לא היה ברור בגין אילו כבישים הוצאה דרישת התשלום. שפירא הבהיר כי ראוי שיוסקו המסקנות, ודרישות תשלום יישלחו לבעל נכס בפירוט סביר, באופן שיאפשר לו לבחון אם אכן הוא מכיר בחוב או שיש לו טענות מהותיות כנגדו.

לדבריו, פירוט ראוי של דרישת התשלום הנשלחת לבעל נכס יוכל לחסוך מהצדדים את הצורך בהליכים מקדמיים מורכבים לצורך בירור החיוב.

שפירא קבע כי העירייה תהיה רשאית לבדוק מחדש את החיובים שיש להטיל על עזריאלי בגין עבודות הפיתוח שבוצעו בגבולות נכסיה.

העירייה חוייבה בהוצאות משפט ובשכר-טרחת עורך דין בסך 25 אלף שקל.