אביב גלעדי בחן השתלטות על זכיינית ערוץ 2 רשת

לפי שעה המגעים לא הבשילו ■ גלעדי מחזיק היום ב-20% ממניות רשת, אך אינו מזרים אליה כסף במשך שנים

איש העסקים אביב גלעדי הביע בחודשים האחרונים עניין בהשתלטות על זכיינית ערוץ 2 רשת, שבה הוא מחזיק במניות. ל"גלובס" נודע כי בין גלעדי לבכירים בחברה התקיימה מגעים - שאף נחשבו לערים - ואולם לפי שעה אלה לא הבשילו.

גלעדי מחלק את זמנו בימים אלה בין ישראל ללוס אנג'לס, שם הוא משמש כמנכ"ל חברת הסרטים אייקון של איל ההון לן בלווטניק.

גלעדי מחזיק היום ב-20% ממניות רשת, ואולם במשך שנים אינו מזרים אליה כסף ולא רואה את עצמו כבעל מניות פעיל. לא אחת במשך השנים הוא חיפש אחר רוכש למניותיו, לאחר שחש שלא מתאפשרת לו מעורבות גדולה בניהול הזכיינית שבשליטת אודי אנג'ל. בראיון שהעניק בינואר השנה למגזין "פירמה" של "גלובס" ניתן היה לחוש בשינוי מגמה.

"היום, דווקא בגלל שכולם במצוקה הזו, אולי בעזרת חושים ויכולת כלכלית, הגיעה העת לחזור ולהקים את הדברים מהרצפה, לחזור היום לשוק הזה, כי ההזדמנויות כבר גדולות מדי, ולא כדאי להישאר בחוץ... כנראה אחרי הסיבוב הזה יהיו הזדמנויות עסקיות. יש מוצרים שייפגעו תמידית, אבל אחרים יתרוממו".

- והם?

"הטלוויזיה הרב-ערוצית, וחד-משמעית הטלוויזיה המסחרית. לא יכול להיות אחרת. כי במדינה קטנה כמו ישראל, מדורת השבט עובדת".

- אז מה אתה מתכנן?

"כלום. כרגע אני כל-כך נהנה ועסוק בלעשות סרטים, להסתובב ולפגוש אנשים מעניינים וקצת להתאוורר. אבל אני בפירוש חושב", אמר בראיון גלעדי.

גלעדי נחשב לבעל כוח מרכזי בשוק התקשורת ומחזיק (יחד עם בלווטניק ומשפחת רקנאטי) בקבוצת RGE, המובלת על-ידי מודי פרידמן.

רשת, שהוכיחה התחזקות ברייטינג במהלך השנה האחרונה, ניצבת יחד עם כל שוק הטלוויזיה המסחרית בפני שינוי דרמטי של המעבר לרישיונות. לזכיינית, שנחשבת לחלשה בתוך ערוץ 2, חשוב להעלות את שוויה ככל האפשר על מנת לשפר עמדות לקראת שינוי ביחסי הכוחות שעשוי לפקוד את השוק, ובכלל זה רכישה של משקיע פוטנציאלי, מיזוג או מעבר לשידור של 7 ימים בשבוע.

את תגובת גלעדי לא ניתן היה להשיג. מעופר מדיה נמסר כי "מכירת רשת אינה עומדת על הפרק".

רשת
 רשת