ערוץ CCTV בסין רכש את הפורמט הישראלי "משדרגים"

השעשועון הופק בעבר עבור ערוץ 10, ואולם בסופו של דבר לא שודר בישראל ■ הפורמט הופץ ע"י אבי ארמוזה, והוא צפוי לעלות לשידור בסין באוקטובר הקרוב

הערוץ המרכזי בסין, CCTV, הפיק 20 פרקים של הפורמט הישראלי "משדרגים" ("אפגרייד").

הערוץ הסיני הממשלתי הוא הערוץ המוביל ברפובליקה העממית ומשדר ליותר ממיליארד תושביה.

מדובר בשעשועון שהוגיו היו רודריגו גונזלס, סער ברודסקי וגילי גולן. הפורמט הופץ על-ידי אבי ארמוזה, והוא צפוי לעלות לשידור בסין באוקטובר הקרוב. מדובר בהפקה שנייה של פורמט ישראלי שהופץ על-ידי ארמוזה בסין, אחרי "לעוף על המיליון".

הפורמט "משדרגים" הופק בעבר בעבור ערוץ 10, ואולם בסופו של דבר לא שודר מעולם בישראל, לאחר שבערוץ לא רצו בו.

למרות זאת, הצליחו ב"ארמוזה פורמטס" למכור את הפורמט ל-12 מדינות, ובהן הודו, דרום קוריאה, נורבגיה, רוסיה, דנמרק, שוייץ וכעת גם סין.

במסגרת הפורמט מגיעה הפקת התוכנית לבתי אנשים ומציעה להם להתמודד בשאלות טריוויה, תוך הימור על רהיטיהם ומוצרי החשמל שבביתם. אם יענו לא נכונה, ייקחו מהם את חפציהם, אם יצדקו, יקבלו פריט חדש.

"היצירתיות הישראלית גדולה ממה שהשוק הישראלי יכול להכיל", אמר היום (ב') אבי ארמוזה. "אם אנחנו יכולים ליצור טלוויזיה טובה - בואו נשתמש בעולם כפלטפורמה שלנו. הפלטפורמה שאנחנו בנינו היא מספיק חדשה בכדי לשווק פורמטים בהצלחה, גם אם הם לא עלו בארץ לפני כן".

מגדיל נוכחות במזרח הרחוק

על בסיס אותה הנחה, יקיים ארמוזה בתחילת החודש הבא (1 באוקטובר) כנס מצומצם לאנשי תעשיית הטלוויזיה, במסגרתו יחשוף את הספרייה שאותה הוא עומד להציע ביריד מיפקום הקרוב, שייערך בחודש הבא בקאן שבצרפת.

ארמוזה מגדיל בימים אלה מבחינה אסטרטגית את נוכחותו במזרח הרחוק, ובעיקר בסין. באחרונה חתם על הסכם תקדימי שבמסגרתו תפיץ ותפתח החברה הישראלית תוכן בעבור רשת השידור הסינית ג'יאנגסו (JBC), המחזיקה בערוץ השני בגודלו במדינה.