בן-צבי: בעיתון "מעריב" לא תתקיים עבודה בשבתות

דסק החדשות של "מעריב" יחל לפעול רק בצאת השבת ■ מדובר במהלך חריג בעיתונות היומית, שבה משמרת העבודה על עיתוני יום א' מתחילה בשבת בצהריים

עיתון "מעריב" לא יפעיל דסק חדשות בשבתות - לראשונה מאז קומו. ל"גלובס" נודע כי מו"ל העיתון, שלמה בן-צבי, הורה כי לא תתקיים יותר עבודה בעיתון בשבתות.

מדובר במהלך חריג בעולם העיתונות היומית, כאשר במערכות העיתונאיות המובילות בישראל - "ידיעות אחרונות", "הארץ" ו"ישראל היום" - משמרת העבודה על עיתוני יום ראשון בבוקר מתחילה כבר ביום שבת בצהריים.

בן-צבי הוא אדם דתי. מאז שנכנס לעיתון, התרחב איחוד המערכות בין "מעריב" לבין "מקור ראשון", העיתון הדתי לאומי שבבעלותו של בן-צבי. בשל כך, בדסק החדשות של "מעריב" החלו לעבוד יותר ויותר עורכים שומרי מסורת, המקפידים לא לעבוד בשבתות.

הדבר יצר מצב שהעובדים שאינם שומרי שבת עבדו לעיתים תכופות לבדם במשמרות השבת, ללא יכולת גם כך לתקשר עם עמיתיהם עד לצאת השבת. אלה הלינו על כך להנהלה, ובאחרונה כאמור התקבלה ההחלטה שתקיף את כלל עובדי העיתון, ללא קשר להשקפתם הדתית.

עבודת משמרת השבת ב"מעריב" היא בעיקר משמרת של איסוף וריכוז המידע וגיבושו, לצד העריכה. גם הכתבים נתבקשו לעבוד בשבתות והתחילו בהעברת הידיעות, על אחת כמה וכמה במקרי חירום. לא אחת, עד לשידור מהדורות החדשות בטלוויזיה, העיתונים מורכבים כבר כמעט עד תומם.

כעת, העבודה ב"מעריב" תחל רק בצאת השבת ותימשך אל תוך הלילה, שעת ירידת העיתון.

מעיתון "מעריב" לא נמסרה תגובה.