מנכ"ל הרשות השנייה לא יכול לעסוק בזכיינית רשת

שי באב"ד חתם על מגבלה בעניין לפני כניסתו לתפקיד, מאחר שעבד בחברת צים שבבעלות משפחת עופר, המחזיקה גם ברשת ■ המגבלה תפוג בעוד כחודש

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, אינו יכול לקבל החלטות הקשורות בזכיינית ערוץ 2 רשת - אחת מ-3 זכייניות הטלוויזיה המסחרית שתחת פיקוחו. ל"גלובס" נודע כי מגבלה זו היא חלק מהסדר ניגוד העניינים שעליו חתם שי באב"ד עם כניסתו לתפקיד ביוני, במצוות ועדת ברנר למינויים בשירות הציבורי.

המגבלה אמורה לפוג בסוף חודש אוקטובר 2013 - שנה בדיוק מאז שהפסיק לעבוד בחברת צים שבבעלות משפחת עופר, שמחזיקה גם בזכיינית רשת.

לבקשת "גלובס" העביר באב"ד את הסדר ניגוד העניינים שלו לפרסום.

"אני מתחייב כי במשך שנה מיום סיום העסקתי בחברת צים ישראל - 31 באוקטובר 2012 - אמנע מלטפל בנושאים בעלי השלכה ישירה ומהותית על חברת רשת - נגה בע"מ, אשר הינה בעלת זיכיון לשידורי טלוויזיה ומשדרת בערוץ 2", לשון המכתב שעליו חתם באב"ד עם כניסתו לתפקיד, ואשר מצורף לאישור שהעביר השופט (בדימוס) חיים ברנר לשר גלעד ארדן בטרם מינה אותו לתפקיד.

הכשר של היועצת המשפטית

מאז שנכנס לתפקיד לפני כ-3 חודשים, נמנע באב"ד מלעסוק בלוחות השידורים של רשת ולא לקח חלק בדיונים אודותיהם. ואולם, תחת הכשר של היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, לקח באב"ד חלק בדיונים שעסקו במתחרות של רשת - ישראל 10 המפעילה את ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 קשת - בהם בין היתר אושרו לוחות השידורים שלהן.

בראיון שנתן ל"גלובס" לפני כניסתו לתפקיד, התייחס באב"ד לקשר שלו עם משפחת עופר, שבגינו הוטלה עליו מגבלה זו. "הדגשתי גם בפני ועדת האיתור וגם בפרוטוקולים שעליהם הצהרתי, שעבדתי בחברה ששייכת בשרשור למשפחת עופר. אין לי שום קשר אישי, לא עם אודי אנג'ל ולא עם עידן עופר... עם אנג'ל לא דיברתי במשך שנים... סביר להניח שעידן עופר יודע מי אני, ואני יודע מי הוא, אבל אין לי שום ממשקים אתו... אם נתחיל להסתכל על ניגוד עניינים ברבדים האלה, אז אף אחד מהסקטור הפרטי לא יכול לבוא לסקטור הציבורי, כי יש 10-12 משפחות ששולטות בכל השוק בשרשור כזה או אחר".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "מינויו של מנכ"ל הרשות השנייה אושר על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים בשירות המדינה בראשות השופט ברנר, וזאת בכפוף להסדר ניגוד עניינים. מנכ"ל הרשות מקפיד על קיום הוראות ההסדר, בהתאם להנחיות היועצת המשפטית של הרשות. משכך, המנכ"ל אינו עוסק בסוגיות שהינן פרטניות הנוגעות לזכיינית רשת, עד לתום תקופת ההסדר בעניין זה בסוף חודש אוקטובר 2013".