גאדג'טים: סמארטפון G2 של LG: איכותי, סוללה שלא נגמרת

החומרה, איכות המסך והסוללה הופכות את G2 של LG לאחד הסמארטפונים המוצלחים בשוק, כזה שמביא אותה לקדמת הבמה, עם מכשיר שנותן מלחמה ל-S4 המוצלח מאוד של סמסונג

שנים רבות נחשבה LG בישראל לצל של סמסונג. שתי החברות יריבות מרות, ו-LG עבדה קשה מאוד כדי לייצר סמארטפון שיתחרה במכשירים המוצלחים בשוק, כמו גלקסי S4 של סמסונג או One של HTC. דגם G2 מביא אותה לקדמת הבמה, עם מכשיר שנותן מלחמה ל-S4 המוצלח מאוד.

עיצוב ומידות: ה-G2 נראה טוב, אבל לא אלגנטי כמו ה-One. המכשיר דקיק, רק 8.9 מ"מ, והמשקל קל - 143 גרם. בקדמת המכשיר ובצדדים אין בכלל כפתורים פיזיים, אלא רק בגב המכשיר. זאת משום שכאשר אנו משוחחים, ממוקמות האצבעות שם באופן טבעי, וכך קל יותר לשלוט בעוצמת הסאונד בזמן שיחה. לטעמנו מדובר ברעיון מוצלח. גם כפתור ההפעלה ממוקם בגב המכשיר, אבל אפשר להפעילו גם ע"י הקשה כפולה על המסך.

מסך: 5.2 אינץ' בתקן Full HD עם זכוכית גורילה גלאס 2 של קורנינג. מדובר באחד המסכים הטובים שראינו בשוק עם בהירות שמאפשרת לעבוד איתו באור שמש חזק. המסגרת דקיקה ביותר, ולמרות שהצג יחסית גדול, הדבר פחות מורגש.

ממשק: אנדרואיד 4.2.2 שעליו אל ג'י ארזה את הממשק שלה, הכולל המון יכולות מיוחדות. למשל, QSlide - תכונה המאפשרת להפעיל חלק מהיישומים הפנימיים של המכשיר באותו מסך, כמו הצגת לוח השנה בתצוגה קטנה בעת גלישה באינטרנט. הרעיון של שני יישומים ממשיך גם בקבלת שיחה. במקום להעיף את המשתמש מהעמוד בו הוא נמצא, מחליקה בצורה אלגנטית מהצד העליון של המסך תיבה המתריעה על שיחה נכנסת. אפשר גם לענות לשיחה פשוט בהצמדת ה-G2 לאוזן.

יישום אחר הוא מצב שקט בו מגדירים זמן שהטלפון משתיק את כל הצלילים (מלבד התראות) וחסימת כל השיחות הנכנסות, מלבד שיחות מאנשי קשר מסוימים או שיחות חוזרות. אפליקציית שלט רחוק QuickRemote מציעה שליטה בכל מוצרי המדיה בבית (באמצעות משדר אינפרה אדום), כמו טלוויזיה, ממיר, מקרן, מגבר ואפילו מזגן. למרות שהאפליקציה מגיעה עם הגדרות מוכנות לממירים של הוט ו-yes, בבדיקה שלנו על שני ממירי הקלטה שונים של הוט (מג'יק HD והדגם הישן), היכולת הזו לא עבדה.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות טובות אך לא מצוינות, עם גירעון קל באובייקטים המצולמים. המצלמה כוללת יכולות רבות, למשל, HDR המשלב צילום של מספר תמונות ושילוב החלקים המצולמים המוצלחים בתמונה אחת ו"צלם ונקה" המעלים אובייקטים זזים בצילום תמונה. למשל, אדם שעובר בדיוק מאחורי אדם המצולם.

חומרה: ה-G2 מגיע עם חומרה חזקה שמאפשרת עבודה חלקה ומהירה. יש לו מעבד מרובע ליבות סנפדרגון 800 של קוואלקום במהירות 2.26 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. נפח האחסון 16 ג'יגה (יש גרסת 32 ג'יגה), אבל אין אופציה להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. יש גם תמיכה בטכנולוגיית Miracast, המאפשרת לשדר את תצוגת המסך לטלוויזיות תומכות.

סוללה: הסוללה, בהספק של 3,000 מיליאמפר, פשוט מעולה. היא מחזיקה יום שלם וגם מעבר לזה. מדובר בסמארטפון הראשון שאיתו פשוט לא צריך לדאוג שהסוללה תסתיים במהלך היום, ולא משנה כמה עובדים עם המכשיר. חבל שהסוללה פנימית ולא ניתן להחליף אותה בקלות.

בשורה התחתונה: החומרה, איכות המסך והסוללה הופכות את G2 של LG לאחד הסמארטפונים המוצלחים בשוק.

מחיר: 3,200 שקל.

ציון: 9.5.