בניין הבורסה בת"א מוצע למכירה: השווי מוערך ב-57 מ' ש'

הבניין, ברחוב אחד העם 54 יפונה בשלהי 2014 ■ מעוניינים להגיש הצעה? שלמו 2,000 שקל והכינו את המסמכים עד ה-5 בנובמבר ■ ברבעון הראשון של 2014 יעברו עובדי הבורסה לבניין החדש בנווה-צדק בת"א

בניין הבורסה ברחוב אחד העם 54 בת"א מוצע למכירה לקראת המעבר לבניין החדש בנווה צדק. עובדי הבורסה מאכלסים את הבניין מאז 1983. ברבעון הראשון של 2014 יעברו העובדים לבניין החדש ובשלהי 2014 יפונה סופית הבניין הישן.

המבנה הוא בניין משרדים בן 5 קומות, ושטחו הכולל עומד על כ-5,700 מ"ר. ככל הנראה השטח מיועד למשרדים וככזה, עפ"י מיקומו ושטחו, שוויו מוערך ב-8,000-10,000 שקל למ"ר, כלומר שווי של 45.6-57 מיליון שקל.

עם זאת, מדובר באזור המשלב מגורים ומסחר ולא ניתן להתעלם מפוטנציאל המגורים של הבניין. שמאי המקרקעין ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, מסביר כי הסבת הבניין למגורים עשויה להכפיל את שוויו, אולם מדובר בתהליך ארוך ומסובך שיגרור גם היטל השבחה גבוה.

הבניין ברחוב אחד העם הינו בבעלות חברי הבורסה, באמצעות חברת משרדי הבורסה. לקראת המעבר לבניין החדש מונתה ועדה אשר כללה את נציגי הבעלים לבדיקת כדאיות החלופות השונות בהקשר להמשך הבעלות בבניין הנוכחי. דירקטוריון משרדי הבורסה קיבל את המלצת הוועדה למכור את הבניין ולאחר מכן לפרק את חברת משרדי הבורסה.

מתעניינים יוכלו להגיש הצעות מיום שישי הקרוב, 4 באוקטובר, עד ה-5 בנובמבר בשעה 16:00. עלות הגשת הצעה הינה 2,000 שקל.

את ההצעות יבחנו יו"ר הוועדה, משה גנקין; רמי תרום, דירקטור בחברת משרדי הבורסה; וכן נציגי הבורסה לניירות ערך. עוה"ד אבי בן יעקב וחופית וסרמן ממשרד עו"ד וקסלר, ברגמן ושות' יהיו עורכי הדין שיטפלו בהליך המכירה מטעם הבורסה.

ההחלטה לבנות בניין חדש לבורסה התקבלה בשנת 2005 על רקע הצורך בבניין בעל תשתיות המתאימות למערכות המסחר הממוחשבות, המתוחכמות והמודרניות. בשנת 2007 רכשה הבורסה מגרש ברחוב אחוזת בית פינת מונטיפיורי, צמוד למגדל שלום, עליו נבנה משכנה החדש. המעבר לבניין החדש צפוי להיות ברבעון הראשון של 2014, אולם פינויו הסופי של הבניין באחד העם מתוכנן לרבעון האחרון של השנה הבאה, בשל מעבר הדרגתי של מערכות המחשוב.