הסופר האמריקאי הפופולרי טום קלנסי הלך לעולמו בגיל 66

קלנסי חתום על מספר ספרים שזכו להצלחה גדולה וגם להפקה קולנועית, כגון "משחקים פטריוטיים" ו"כל הפחדים כולם" ■ קלנסי זכה לקרדיט גם על מספר ספרים שלא הוא באמת כתב‏

‎‎אמש (ג') הלך לעולמו הסופר האמריקאי הפופולרי טום קלנסי. קלנסי, בן 66 במותו, חתום בין היתר על הספרים "המרדף אחר אוקטובר האדום", "סכנה ברורה ומיידית", "משחקים פטריוטיים" ו"כל הפחדים כולם". ספרים אלו זכו להפקה קולנועית בכיכובם של שחקנים כמו האריסון פורד, בן אפלק ושון קונרי.

‏קלנסי נולד וגדל בבולטימור שבמרילנד. הוא למד בבית ספר קתולי ועם תום לימודיו ניסה להתקבל לצבא. לאחר שנכשל בבחינות הראייה, בחר במקום זה בעבודה בחברת ביטוח. ספרו הראשון, "המרדף אחר אוקטובר האדום", יצא לאור ב-1984. לפי הערכות, ספריו נמכרו לאורך השנים ביותר מ-80 מיליון עותקים.

‏לצד הכתיבה, קלנסי היה מעורב בתחומים נוספים. ב-1988 הוא חבר לקבוצת משקיעים שקנתה את קבוצת הבייסבול בולטימור אוריולס. הוא רצה גם לרכוש את קבוצת הפוטבול מינסוטה ויקינגס, אבל הסכם הגירושים היקר מאשתו הראשונה, וונדה, סגר את הגולל על תוכניות אלה.

‏בנוסף, קלנסי הקים חברה למשחקי וידיאו. כיום חברת ‏Ubisoft‏ מפתחת משחקים על שמו, שמבוססים על חלק מספריו. לפי הערכות, אלו נמכרו בכמות עותקים גדולה עוד יותר משל ספריו.

‏לצד פעילותו הענפה, הייתה פעילות נוספת שנקשרה בשמו, שהייתה מעט שנויה במחלוקת - העובדה שכמה מהספרים שהוא חתום עליהם, לא באמת נכתבו על ידו. לפי הערכות (בחלק מהמקרים זה כתוב במפורש, אך בפונט קטן), חמשת ספרי סדרת "ספלינטר סל" ושני ספרים נוספים נכתבו בידי סופר הצללים דיוויד מיכאל - שם דמיוני. ומי באמת כתב? ריימונד בנסון, שחתום על כמה מספרי ג'יימס בונד, כמו "העולם אינו מספיק".

‏בכלל, חלק ניכר מספריו של קלנסי מהעשור הראשון של המילניום חתומים על הכריכה עם שם נוסף. קלנסי כתוב בגדול, הסופר האמיתי כנראה, בשמו הדמיוני כנראה, כתוב יותר בקטן. מעניין אם כמו במקרה של הסופר רוברט לדלום, ימשיכו לצאת ספרים "שלו" לאחר מותו.