מפרקי בטר פלייס: המקדמה בגין רכישת החברה לא שולמה

מפרקי מיזם הרכב החשמלי טוענים כי חברת נכסי הצלחה, שצחי מרקור הוא אחד מבעליה, שילמה בהמחאה מבנק זר, הנקובה בדולרים

עם רכישת בטר פלייס, שילמה חברת נכסי הצלחה, שצחי מרקור הוא מבעליה, לקופת הפירוק של החברה מקדמה לעסקה, בסך של 508,906 אלף דולר באמצעות המחאה מבנק זר. מדובר במקדמה של 20% מהעסקה כולה, שמסתכמת בכ-11 מיליון שקל. ההמחאה עצמה נמסרה לפני כארבעה ימים לקופת המפרקים אך לטענתם מדובר בהמחאה עלומה, שאין בה פרטים כלשהם, לרבות פרטיו של בעל החשבון.

"לאחר שנאמר לרוכשת (נכסי הצלחה, י.א) כי לא ניתן לבצע את התשלום באופן האמור וההמחאה אף הושבה לה בצירוף התראה בדבר ההפרה היסודית למחרת היום ובמסגרתו ניתנה לה האפשרות לתקן אותה. אולם גם זאת לא עשתה הרוכשת", כפי שטוענים המנהלים המיוחדים של בטר פלייס, עו"ד שאול קוטלר וסיגל רוזן-רכב בפנייה דחופה שהגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בלוד בבקשה שיאכוף על הרוכשת לפעול על פי הסכם המכר מ-25 לאוגוסט האחרון.

כעת, בית המשפט יקיים דיון מיוחד בבקשה, שבמסגרתה טוענים המפרקים בין השאר: "אין ולא יכול להיות ספק כי מסירת המחאה זו אינה מהווה תשלום שכן כסף לא התקבל בחשבון הפירוק ולפיכך הרוכשת הפרה את הסכם המכר הפרה יסודית".

כשברקע בעיית הכיסוי למקדמה לרכישת בטר פלייס, כותבים המפרקים לבית המשפט המחוזי כי "התנהלות הרוכשת מיום אישור הסכם המכר ועד לשלב זה הייתה עקלקלה ומתחכמת. הרוכשת עשתה כל שביכולתה מתחילת הדרך כדי להערים קשיים בדרכים שונות ומשונות וסירבה לשתף פעולה עם המנהלים המיוחדים".

לטענת המפרקים, חברת נכסי הצלחה בחרה להעביר את הצ'ק הבעייתי למשרדיהם בשעת ערב מאוחרת ונקבה בו בדולרים ולא בשקלים - כפי שמתחייב בהסכם המכר. במקרה כזה, ההמחאה הזרה היא כמו מתן אשראי ללקוח, שלגבייתה נדרש בנק בישראל להליך גבייה שעשוי להימשך בין שבועות לבין חודשים: "בסופו של ההליך, מי יישורנו", כטענת המפרקים.

תגובת EV NET GROUP, שהיא הבעלים החדשים של בטר פלייס לטענות המפרקים: "החברה עשתה כל שנדרש כדי לקיים את התחייבויותיה ואכן - קיימנו את כולן. אנו משקיעים את כל מרצנו, משאבינו ויכולתנו מאז מועד הרכישה ב-25 לאוגוסט כדי לקדם את בטר פלייס. עד כה השקענו כ 30 מיליון שקל בערבויות ובתשלומים לרכישה ולקידום של החברה ולשיקום והרחבת רשת הטעינה של המכונית החשמלית".