ערוץ 1 דחה תוכנית על מלחמת יום כיפור לטובת משחק כדורגל

ערוץ 1 דחה לשעת לילה מאוחרת משדר מיוחד ליום השנה למלחמת יום כיפור שערך איתי לנדסברג, וזאת לטובת משחק כדורגל ■ רשות השידור: שיקולי רייטינג

הנהלת ערוץ 1 דחתה לשעת לילה מאוחרת משדר מיוחד ליום השנה למלחמת יום כיפור - ה-6 באוקטובר - לטובת משחק כדורגל. מדובר במשדר שערך איתי לנדסברג במסגרת "מבט שני", אשר אמור לציין את יום השנה למלחמה, ובמסגרתו ראיונות ותחקירים ייעודיים. המשדר שובץ כבר לפני שבועות ארוכים מיד לאחר מהדורת "מבט".

בשבוע שעבר הופתע לנדסברג לגלות כי התוכנית שובצה מחדש והפעם לשעה 22:45 בלילה, כשבמקומה שובץ משחק הכדורגל בין מכבי חיפה לפועל באר-שבע. לנדסברג הביע את מורת-רוחו בפני ההנהלה וביקש להזיז את שעת שידור המשחק בתיאום עם ההתאחדות לכדורגל באופן ספציפי ביום בעל חשיבות לאומית זו, ואולם ההנהלה סירבה.

מרשות השידור נמסר כי "במסגרת טווח הזמן שהמשחק היה יכול להתחיל, זו השעה הטובה והמתאימה ביותר. הרשות מבקשת להזכיר לאותם גורמים אינטרסנטיים אשר לא בוחלים בשום אמצעי, כולל 'הקרבת' זכר הנופלים על מזבח הפרובוקציות והמלחמות האישיות, שבעקבות שידור המשחק פוטנציאל הרייטינג הרבה יותר גבוה, וכך תהיה אפשרות לקהל גדול בהרבה להיחשף לתוכני הערוץ ובכללם למשדר".

לנדסברג מסר בתגובה: "אני מאוד מצטער על מי שניסח את תגובת רשות השידור, ובמקום לעמוד בתכנון המקורי שעליו שקדנו חודשים ארוכים, כדי לכבד את הנופלים בשעת שידור סבירה, העדיף לשדר כדורגל ביום המיוחד הזה. מי שתוקף בעניין הזה את מי שמנסה לשדר על-פי התכנון ומאשים בהאשמות כל-כך חמורות, טובל ושרץ בידו. שידור ציבורי היה ראוי שביום המיוחד הזה יקדיש את הפריים-טיים למשדר מיוחד ולא למשחק כדורגל שגרתי".

בתוך כך הציגה אתמול (ד') רשות השידור את לוח השידורים שלה לשנה הקרובה, במסגרתו גם סרט שהופק בשיתוף של מחלקת התעודה של ערוץ 1 בראשותו של לנדסברג ובשיתוף ערוץ 8, שעוסק אף הוא במלחמת יום הכיפורים, בשם "ותשקוט הארץ". על-פי אתר אייס, תוכניות מחלקת התעודה הושמטו לחלוטין מהמצגת לעיתונאים.

בסך-הכול תשקיע רשות השידור כ-90 מיליון שקל בהפקות עד לסוף השנה הנוכחית - כך-על פי המנכ"ל יוני בן מנחם - בהן גם תוכנית הסאטירה "היהודים באים" והתוכנית "המתורבתים" עם מירב בטיטו.