ביהמ"ש: בכיר ברשות שדות התעופה יכול לרוץ לראשות העיר רמלה

דחה את עתירתו של מ"מ ראש עיריית רמלה מרדכי יצחקי נגד מועמדותו של מיכאל וידל לרשות העיר בשל תפקידו ברשות שדות התעופה

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות בצערי ענק, והזירה ברשויות מקומיות שונות מתחממת ואף מגיעה לבית המשפט.

שופט בית המשפט המחוזי רמי אמיר דחה השבוע את עתירתו של מרדכי יצחקי, מ"מ ראש עיריית רמלה יואל לביא, להורות על פסילת מועמדתו של מיכאל וידל, המשמש כסמנכ"ל בכיר ברשות שדות התעופה, הן לראשות העירייה והן למועצת עיריית רמלה.

יצחקי, באמצעות עורכי הדין חגי רייכטלר ושירה מויאל ברוך, הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז עתירה מינהלית כנגד ועדת הבחירות של העיר רמלה ונגד מיכאל וידל, בטענה של ניגוד עניינים שוידל עלול להיות מצוי בו במסגרת תפקידו הבכיר ברשות שדות התעופה, כמתמודד בבחירות לראשות העיר.

בעתירה נטען כי כפועל יוצא מתפקידו ברשות, וידל כפוף לחוק שירות המדינה, להוראות תקנון שירות המדינה ולהנחיות נציבות שירות המדינה, המחייבות אותו להתפטר מתפקידו אם הוא מעוניין להתמודד בבחירות לראשות העיר רמלה.

ואולם, במהלך הדיון בעתירה שהתקיים בתחילת השבוע טענו באי-כוחה של ועדת הבחירות, עו"ד ליפז סרורסי ממפרקליטות מחוז תל-אביב, ובא-כוח של וידל, עו"ד ברק מלכית, כי רשות שדות התעופה, בה משמש וידל כסמנכ"ל, אינה גוף ציבורי שהוכרז על-ידי ממשלת ישראל וועדת הפנים של הכנסת כגוף שעובדיו הם עובדי מדינה, ולכן אין כל עילה חוקית לפסול את וידל, ועל כן ועדת הבחירות פעלה כראוי.

השופט קיבל את הטענה כי אין בעתירה ממש, והציע לעותרים למשוך את העתירה על מנת להימנע מחיוב בהוצאות. בהמלצת בית המשפט, העתירה נדחתה.

וידל מסר בתגובה כי "לביא וחבורתו מנסים בתחבולות למנוע בחירות דמוקרטיות ברמלה. אני שמח שיש חוק וצדק בישראל. רק הציבור הרמלאי יחליט מי יעמוד בראשו. חבל שלביא חושש מהתמודדות ומחפש כל דרך לברוח ממנה. הציבור הרמלאי מבין שרמלה חייבת שינוי, כי מגיע לה יותר".