בהוראת האוצר: הפניקס תשלם 300 אלף שקל למבוטחת שפוטרה

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר נקט בצעד חריג ■ המבוטחת לא קיבלה מחברת הביטוח את פיצויי הפיטורים שהופרשו בעבורה, לאחר שזו העבירה את הכספים האמורים למעסיק

קבוצת הביטוח הפניקס תשלם כ-300 אלף שקל למבוטחת שלא קיבלה מחברת הביטוח את פיצויי הפיטורים שהופרשו בעבורה, לאחר שזו העבירה את הכספים האמורים למעסיק. זאת, על-פי צעד חריג שנקט אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר.

לדברי משרד האוצר, הלקוחה - עובדת חברה לניהול בית אבות - הגישה תלונה לאגף שוק ההון נגד הפניקס לאחר שדרשה לקבל לידיה את פיצויי הפיטורים, "אך גילתה שהכספים הועברו למעסיקה לאחר שזה חתם על הצהרה כי העובדת פוטרה בנסיבות שאינן מזכות אותה בפיצויי פיטורים".

העובדת שימשה בעבר מנהלת בית האבות שהפעילה החברה - שהיא בעצמה הייתה מבעליה - ופוטרה ממנה ביוני 2002. ככל הידוע, הפניקס לא הודיעה לה כי כספי הפיצויים הועברו למעסיק, ומשום כך קבע אגף שוק ההון כי היא זכאית לקבל מהפניקס את כספי הפיצויים.

באוצר ציינו: "החברה לא הייתה רשאית להסתמך רק על הצהרת המעסיק והיה עליה לנקוט פעולות נוספות לבירור נסיבות הפיטורים". בנוסף, "עמדת אגף שוק ההון שהפניקס הייתה צריכה ליידע את העובדת על בקשת המעסיק, לפני העברת הכספים אליו".

בהפניקס לא קיבלו את ההכרעה האמורה של הפיקוח על הביטוח, והחברה ערערה לביהמ"ש המחוזי בירושלים שמצא כי החלטת אגף שוק ההון הייתה סבירה. על-פי ההנחיות כיום, כאשר מעסיק מודיע כי כספי פיצויים צריכים לעבור לידיו, על חברת הביטוח להודיע לעובד על כך על מנת לתת לו אפשרות להתגונן.

הגם שחברת הביטוח קיבלה מהמעסיק הצהרה שכללה גם חתימה על שיפוי למולה, הרי שמאז החברה פשטה רגל כך שהפניקס לא תשופה מהמעסיק על תשלום כספי הפיצויים לעובדת. מחברת הפניקס נמסר בתגובה: "נלמד את פסק הדין ונפעל בהתאם". עו"ד מגי קריטנשטיין מפרקליטות מחוז ירושלים במשרד המשפטים ייצגה את אגף שוק ההון בבית המשפט.