יו"ר רשות השידור נגד המנכ"ל: "היה צריך לשדר את מכבי ת"א"

אמיר גילת מתח ביקורת על החלטתו של יוני בן-מנחם לא לקנות את משחק הכדורגל בליגה האירופית בין מכבי ת"א לבורדו

יו"ר רשות השידור אמיר גילת מותח ביקורת על החלטתו של יוני בן-מנחם לא לקנות את משחק הכדורגל בליגה האירופית בין מכבי תל-אביב לבורדו. שר התקשורת גלעד ארדן הותקף בחריפות על כך שלא אילץ את מועצת הכבלים והלוויין לכפות שידור של המשחק, שהסתיים בניצחון של מכבי תל-אביב, בערוץ פתוח.

כעת מתברר כי בצ'רלטון הציעו בכמה הזדמנויות למנכ"ל בן-מנחם לקנות את המשחק ב-130 אלף שקל ולשדרו בערוץ 1, ואולם הוא סירב בטענה כי אין לו ערך ציבורי.

לאחר שפרצה סערה ציבורית על רקע אי-מציאת בית למשחק, גורמים במליאת רשות השידור הביעו מורת-רוח מכך שבן מנחם החליט לא לשדר את המשחק בערוץ הניזון מכספי משלם האגרה ואף לא יידע על סירובו את נציגי הציבור.

על-פי גורמים במליאת רשות השידור, "לא ייתכן כי רשות השידור תשלם 400 אלף שקל למשחק בליגת העל ולא תשקיע במשחק זה".

ועדת התוכן בראשותו של גילת קיימה ביום חמישי ישיבה טלפונית בהולה בעניין, במסגרתה קראו חברים בוועדה לכפות את השידור של המשחק בעל העניין הציבורי על ההנהלה. בסופו של דבר הוחלט שלא להתערב ברגע האחרון בנושא, שכן המנכ"ל הוא בסופו של דבר העורך הראשי.

"כנציגי ציבור חובה עלינו - חברי המליאה - להיות קשובים כל העת לרחשי לב הציבור, כפי שנעשה במקרה הזה, וחבל מאוד שמשחק זה לא שודר בערוץ פתוח", מסר יו"ר רשות השידור גילת בתגובה.

מטעם בן-מנחם נמסר: "לצערו של מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם עוסקים יו"ר הרשות והגורמים 'הזועמים' בניסיונות לשנות ולהתערב בהחלטות ניהוליות באופן תמוהה יש לומר, דבר אשר גורם לרשות להיראות רע מאוד ובכך להוציא עליה כעס מיותר לחלוטין. מניסיונות אלה עולה לעיתים ריח רע של חוסר מקצועיות עיתונאית בסיסית, שלא נאמר אחרת.

"לעצם השאלה, הוצאה כספית של מאות אלפי שקלים של כספי ציבור באופן הזה, לצורך הזה, מעלה שאלות רבות. כמו כן, מנכ"ל הרשות לא דיבר עם היו"ר על נושא זה. מנכ"ל הרשות קורא לגילת ולגורמים 'הזועמים' להפסיק לנסות לפגוע ולחבל, ובמקום זאת להירתם להצלת השידור הציבורי בארץ ולאלפי עובדיו".