מהאוצר לרכבת: ראובן קוגן - סמנכ"ל פיתוח תשתיות ברכבת

ראובן קוגן עוזב את משרד האוצר לאחר שיחסיו עם לפיד עלו על שרטון ■ בממשלה הקודמת נחשב קוגן לאיש החזק בענף הנדל"ן

דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש את מינויו של ראובן קוגן לתפקיד סמנכ"ל פיתוח תשתיות, כפי שנחשף ב"גלובס". קוגן (37) שימש עד כה סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, האחראי על ענייני שלטון מקומי, נדל"ן, פיתוח פריפריה ועובדים זרים.

קוגן עוזב את האוצר לאחר שיחסיו עם השר יאיר לפיד עלו על שרטון. בשבועות האחרונים הוא אף נעדר מישיבות משותפות שבהן ישב השר ולא הגיע גם לדיוני קבינט הדיור, שבראשו עומד לפיד. בממשלה הקודמת נחשב קוגן לאיש החזק בענף הנדל"ן, לאחר שזכה לגיבוי מוחלט מהשר יובל שטייניץ וניהל לא מעט עימותים מתוקשרים גם עם שר השיכון דאז, אריאל אטיאס, סביב סוגיית הקריטריונים לדיור בר השגה, המענקים לפריפריה ועוד.

לכתו של קוגן, כמו גם עזיבת בכירים נוספים באגף תקציבים, מסמלת בין היתר את היחלשות אגף התקציבים ומדיניות האוצר הוותיקה של "נערי האוצר" בתקופת השר לפיד.

קוגן יחליף כעת ברכבת ישראל את ירון רביד, אשר הודיע על סיום כהונתו לאחר כשנתיים וחצי. הנהלת הרכבת הודיעה כי בתפקידו החדש ינהל קוגן יותר מ-20 פרויקטים בתחומי פיתוח תשתיות של מסילה, תחנות, מחשוב ורכש ציוד נייד. במסגרת תפקידו יהיה אחראי על ניהול תקציבי פיתוח בהיקף מצטבר של כ--15 מיליארד שקל. קוגן ינהל, בין היתר, את תהליכי מימוש הסכמי הפיתוח החדשים של החברה, ובהם - נתיבי ישראל והסכם פיתוח 2013-2020. תחת ניהולו יעבדו 130 עובדים ישירים, ועוד עשרות עובדים בחברות הביצוע, ניהול הפרויקטים ותכנונם.