אל ג'זירה רומז: ערוץ i24news מקבל מימון מממשלת ישראל

הערוץ הקטרי העלה טענה זו במסגרת כתבה על ערוץ i24news המשדר מישראל

הערוץ הקטרי הבינלאומי באנגלית, אל ג'זירה, סיקר בכתבה ששודרה השבוע את הערוץ הבינלאומי החדש המשדר בישראל, i24news. במהלך הכתבה הטיל אל ג'זירה מספר פעמים ספק בכך שהערוץ אינו ממומן מכספי המדינה, ותהה לגבי האובייקטיביות שלו.

"לפחות על פני השטח זו לא יוזמה ממשלתית ישראלית. הערוץ טוען כי אינו מקבל כל כסף ממשלתי, וכי התמיכה בו מגיעה ממשקיעים פרטיים", אמרה הכתבת שערכה את הכתבה. "הערוץ טוען כי הוא אובייקטיבי לחלוטין. אם זה באמת המקרה, איך יכול ערוץ שעדיין נמצא בבנייה להתחרות ברשתות בינלאומיות גדולות?

"רוב הזמן הרשת תסקר באופן דומה אירועים, אולם יש לה מחסור בצוותים סביב העולם. יש לה אולפן בישראל, אך לא במקומות אחרים. הם לא יכולים לשלוח כתבים לעזה, ללבנון או למצרים. הם מסקרים את סוריה ללא יכולת שיהיו להם כתבים בשטח. ייקח זמן עד שהמשמעות של האות 'i', תהיה משמעה בינלאומיות, היא יכולה להיות באותה המידה 'ישראל'".

בהמשך נטען בכתבה כי "3 חודשים אחרי עלייתה לאוויר, עשתה הרשת עבודה טובה בלהביא את הצד הישראלי של הסיפור, 'ההסברה' הישראלית סביב העולם. אך עד כמה רחוק הערוץ הזה יעז ללכת?".

על כך השיבה פרשנית: "בוודאות יהיו קווים אדומים של המערכת, בין אם יודו בכך או לא. קשה להאמין שהם יתירו למישהו להגיע לתחנה ולבקר בפתיחות את ישראל. קשה לראות שמישהו שתהיה לו אמירה אנטישמית או שיטען נגד זכותה של ישראל להתקיים, יתנו לו להיות משודר".

על כך אמרה הכתבת כי הדבר יהפוך את הערוץ "לבלתי מתקבל על הדעת, או לכל הפחות כזה שקיבל עצות גרועות".

הכתבה שיבחה, עם זאת, את העובדה שהמגישה לוסי אהריש נבחרה להיות מגישה מרכזית בערוץ בשפה האנגלית - הפעם הראשונה שבה ערבייה יושבת על כיסא המגישה הראשית, והציגה אותו באותה נשימה עם ערוצים בינלאומיים נוספים.

מ-i24news נמסר בתגובה: "באשר לטעויות בכתבה של אל ג'זירה, ל-i24news יש 25 כתבים הפזורים ברחבי העולם, ושלחנו 3 כתבים לגבול סוריה וירדן על מנת לסקר את המלחמה בסוריה. הכתבים של i24news הם כתבים אמינים ואובייקטיביים, ואין לנו שום בעיה לעבוד בכל מקום בעולם. העובדה שאל ג'זירה הגיעה לישראל לסקר את עליית הערוץ מוכיחה שהם מכירים בנו כקול הנוסף מהמזרח התיכון. אנחנו מתחילים להגיע ליעדים אשר הצבנו לעצמנו בתחילת הדרך".