רק היום? "גלובס" משרטט את מפת ההנחות בשוק הרכב

כמו בענפים אחרים, גם הדרך לרכב חדש רצופה הנחות - אם דרך מועדוני צרכנות, אם דרך מבצעים ואם דרך ימי מכירות מרוכזים ■ ההנחות לא פוסחות גם על דגמי היוקרה ■ וגם: האם רק העשירון העליון יכול להרשות לעצמו רכב חדש?

13,601 כלי רכב חדשים נמסרו ללקוחות בחודש ספטמבר: מספר נמוך ביחס למספר הממוצע לאורך חודשי השנה, העומד על כ-22,000 כלי רכב. גם החודש, מרבית המכוניות החדשות נרכשו על-ידי חברות ליסינג, והיתר על-ידי לקוחות פרטיים.

כמה מתוכם שילמו מחיר מלא על מכוניתם החדשה? נראה שלא רבים. כמה מתוך אלה שירכשו רכב עד לסוף 2013 ישלמו מחיר מלא? נראה שהרבה פחות.

ענף הרכב משופע במבצעים, עד כי נדמה שהמחיר המוצג על גבי הכרזה המוצמדת למכוניות הוא בגדר המלצה בלבד. המבצעים נכנסים להילוך גבוה בעיקר לקראת סוף השנה: בסוף השבוע הקרוב ייערכו במקביל כמה ימי מכירה מיוחדים מטעם יבואנים שונים, שבהם מובטחות הנחות של אלפי ועשרות אלפי שקלים, תנאי מימון, טרייד-אין ואבזור למכונית, והכול במטרה למכור כמה שיותר מכוניות (בעיקר מדגמים פופולריים פחות) לפני תום שנת מודל 2013.

זאת ועוד, הנחות על מכונית חדשה הן חלק בלתי נפרד מחוברות ההטבות של מועדוני הצרכנות: בימים אלה מועדון הוט ואשמורת נמצאים במבצע על דגמי קיה חדשים וחבר במבצע על דגמי רנו. במקביל מוצעות עסקאות שכוללות תנאי מימון ותשלומים מחברות ההשכרה והליסינג.

"גלובס" משרטט את מפת ההנחות בשוק הרכב ובודק עד כמה הן משתלמות.

ימי מכירות: רק היום?

באמצעות ימי מכירות מרוכזים המלווים בפרסומות אינטנסיביות ומפתות, מקווים היבואנים להשיג התנפלות רבתי של 3 ימים, שבסיומם הציפייה היא לבצע כמה הזמנות שניתן. בסוף השבוע הקרוב נערכות כמה מכירות במקביל, כשבאוויר מורגשת יותר מתמיד אווירה של תחרות. בעבר לא היו נערכים ימי המכירה במועדים זהים, אלא שהיום חוקי התחרות אחרים ומי שאמור להרוויח מזה הוא הצרכן.

עד כמה ההנחות האלה משתלמות? נדמה שרוכשי המכוניות התמכרו לימי המכירות, ולמעשה כמעט ולא קונים רכב חדש מחוצה להם. לא בכדי יבואני הרכב עורכים 3-4 ימי מכירה מיוחדים בשנה. עד כמה כדאי לרוץ בסוף השבוע הקרוב לסוכנויות הרכב? יש הנחות משמעותיות, ועל כך אין חולק, בעיקר על דגמים ספציפיים שהיבואן ישמח יותר למכור. האם מקח מחוץ למבצע יוביל להנחות דומות? לא תמיד.

מועדוני צרכנות: עד 15,000 שקל הנחה

כמעט ואין מועדון צרכנות שלא מציע לעמיתיו הנחות בקניית מכונית חדשה דרך יבואני הרכב או דרך חברות ההשכרה והליסינג. ההצעות, המשתנות מדי חודש או חודשיים, עוברות בסבב בין היבואנים ובין המועדונים.

ההטבות בנויות בכמה מתכונות: הנחה ממחיר המחירון, הנחה באמצעות פריסת חלק משווי העסקה לתשלומים (גם באמצעות כרטיס האשראי של המועדון) או רכישות משולבות מימון.

לכל מועדון הסכמים עם כמה חברות על מכוניות משומשות או חדשות, עד שאפשר לטבוע בים ההנחות: מיפוי של ההנחות בהתאם לכרטיסי האשראי שבארנקכם אפשר לעשות דרך אפליקציית Payz החינמית. מפת ההטבות כוללת שורה ארוכה של הנחות מטעם חברות הליסינג והנחות במעמד החיוב בהתאם לסוג הכרטיס.

ההנחות, לפי בדיקה שנערכה בימים אלה עומדות על 5% עד 20% וחולשות על מרבית חברות הליסינג ברחבי הארץ.

האם כדאי לרוץ ולנצל את המבצעים? כן, אך לעתים, בתום המבצע, יכול גם מי שאינו עמית במועדון צרכנות לקבל הצעה דומה (אם יידע להתמקח נכון).

הצעות על מכוניות חדשות דרך מועדוני הצרכנות כוללות החודש הנחות על דגמי קיה לעמיתי הוט ואשמורת: ההנחה מתחילה ב-3,000 שקל ומטפסת ל-15,000 שקל ככל שעולה מחיר המכונית.

עמיתי הוט יכולים לשלם עד 30,000 בכרטיס אשראי (ולנצל את המסגרת בכרטיס בחוץ בנקאי), לעמיתי אשמורת מוצעים תנאי מימון מועדפים דרך בנק מסד.

מועדון "חבר" נמצא החודש במבצע עם דגמי רנו. המועדון מקיים שיתוף פעולה בכל חודש עם יבואן אחר כשלפי הדיווחים נמכרות מאות מכוניות בכל מבצע.

מבצעי מימון וטרייד-אין: לעתים משתלם

מתכונת פופולרית של הנחות היא במסגרת טרייד-אין. ידוע כי מכירת רכב משומש היא משימה מאתגרת שמרתיעה רבים, ואם מבטיחים מחיר מחירון על מכונית יד שנייה - הרי שזה פיתוי לרכוש רכב חדש. שימו לב שהצעות כאלה מגובות באותיות קטנות לגבי מצב המכונית.

לדוגמה, עם סיום מבצע פיאט, המציע לרוכשים פיאט 500 לקנות את מכוניתם הישנה ב-10% מעל המחירון, הגיעה תורה של סובארו - 5% יותר מהמחירון בעסקת טרייד-אין לרוכשים דגמי אימפרזה. העסקה כוללת 60 תשלומים בתנאי מימון, ערכת מולטימדיה וגג נפתח (מחיר המכונית מתחיל ב-127 אלף שקל).

שברולט מציעה עסקאות מימון של מקדמה של כ-25% משווי המכוניות, תשלום קבוע ל-36 חודשים ויתרה המוגדרת מראש לתשלום בחלוף התקופה.

הנחת יבואן על דגמים מסוימים: גם על דגמי היוקרה

יש גם הנחות שלא תחומות ביומיים-שלושה של מבצע מרוכז, אלא מתמקדות בדגמים מסוימים. מטרתן היא אחת - לחסל מלאי של דגם מסוים.

מדובר בהנחות קונקרטיות ממחירי המחירון: כך למשל אופל מציעה את הקורסה 1.4 ב-97,000 שקל במקום ב-104 אלף שקל, כולל תוספת של גג נפתח וצלחות לגלגלים, ומי שמחפש וולוו יוכל לחסוך 15,000 שקל על דגם ה-S60, שנמכר ב-180,000 שקל במקום 195,000 שקל.

הנחה מרשימה של 50,000 שקל יקבלו רוכשי ה-G37 של אינפיניטי - 260,000 שקל במקום 310,000 שקל.

מה תמצאו בשבוע הקרוב
 מה תמצאו בשבוע הקרוב

מועדוני צרכנות
 מועדוני צרכנות

הנחות נקודתיות
 הנחות נקודתיות