ערוץ 1 ישדר גם את המשחק המרכזי בכדורסל; ישלם כ-6 מ' ש'

יהפוך העונה באופן קבוע את יום שני ל"ערב הספורט של ישראל": ישדר משחק כדורסל ואחריו גם את השידור הקבוע מליגת העל בכדורגל

המעורבות של ערוץ 1 בשוק שידורי הספורט תקבל חיזוק משמעותי כבר בימים הקרובים. ל"גלובס" נודע כי מנהלי רשות השידור סיכמו על רכישת זכויות השידור של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורסל לעונת 2013/14, שתיפתח בשבוע הבא.

הרעיון מאחורי המהלך הוא ליצור "ערב ספורט ישראלי" מדי יום שני שיימשך כ-4 שעות: החל מ-18:45 ישדר ערוץ 1 את המשחק המרכזי בליגה בכדורסל, וב-21:05 ישדר את המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל.

עבור הזכויות של הליגה בכדורסל ישלם ערוץ 1 למינהלת הליגה כ-6 מיליון שקל. ההסכם כולל 40 שידורים בסך-הכל, כאשר במקרה שכמות השידורים תהיה נמוכה יותר, יקוזז הסכום עבור כל משחק שלא שודר.

המינהלת תקבל 2.5 מיליון שקל נוספים עבור זכויות הטלוויזיה של הליגה מערוץ הספורט, שישדר ביום ראשון את "ערב הכדורסל של ישראל" ללא המשחק המרכזי. בכך תשלים המינהלת גיוס של כ-8.5 מיליון שקל עבור הסכם טלוויזיה לליגת העל, בהשוואה ל-7.2 מיליון שקל ששילם בעונה שעברה ערוץ הספורט עבור כל חבילת המשחקים.

המשא-ומתן בין מינהלת הליגה לבין ערוץ 1 התנהל שבועות ארוכים, והוא החל אחרי שערוץ הספורט סירב לממש את האופציה להמשיך ולשדר הליגה עבור 7.7 מיליון שקל בעונה הקרובה, והעמיד הצעה נמוכה. מי שהוביל את המהלך הוא זליג רבינוביץ', המוגדר כעוזר המנכ"ל ברשות השידור, מהלך שנעשה בגיבוי של מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם והיו"ר אמיר גילת.

בסך-הכול תעמוד ההתחייבות של ערוץ 1 לרכישת זכויות לליגות הכדורסל והכדורגל בישראל בעונת המשחקים הקרובה על 21 מיליון שקל (לפני עלויות הפקה) - 15 מיליון שקל לעונה עבור ליגת העל בכדורגל, וכעת 6 מיליון שקל עבור המשחק המרכזי בכדורסל.

ערוץ 1 יסיים בשבוע הבא את ההתחייבות על שידור משחקי הבית של נבחרת ישראל בכדורגל במוקדמות מונדיאל 2014, במסגרתה שילם להתאחדות לכדורגל כ-2.5 מיליון שקל.