נעילה שלילית בבורסה; החברה לישראל ירדה 2.8%

כיל נסחרה על רקע אזהרת רווח שפרסמה פוטאש ובעקבותיה רשמה ירידה ביום שישי ■ כור המשיכה לממש מניות של קרדיט סוויס ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-940 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בירידות, על רקע המבוי הסתום אליו נקלעו המחוקקים בארה"ב בכל הנוגע לפיתרון המשבר הפסיקאלי. מדד המעו"ף ירד בכ-0.6% לרמה של 1,285 נקודות, בהובלת מניות בזן וחברה לישראל שרשמו ירידות של מעל 2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-940 מיליון שקל.

למרות הדיווחים בתקשורת האמריקאית כי הרפובליקאים ממשיכים להתקפל ולהגמיש את דרישותיהם, בדרך לפתרון של משבר התקציב, נשיא ארה"ב אובמה דחה את הצעת הרפובליקאים והסנאט לא הצליח להעביר את ההצעה להעלות את תקרת החוב עד שנת 2015. הממשל האמריקאי משותק מזה 12 ימים וביום ה' תגיע כלכלת ארה"ב לתקרת החוב - 16.7 טריליון דולר. אם תקרת החוב לא תעלה, ארה"ב תיכנס לחדלות פירעון. (לסיפור המלא)

"אנשים לא רצו להישאר עם פוזיציות שורט בסופ"ש, בייחוד אם יושג הסכם שיביא לסוף המשבר", אמר לסוכנות רויטרס דניס דיק, סוחר ב-Bright Trading.

אחרי יומיים של עליות נאות בארה"ב, הבורסה בת"א תקבל רוח גבית והמעו"ף יתקרב לעבר השיא ההיסטורי השוכן ב-1,340 נקודות - 3.7% מעל רמתו היום. מאז ינואר 2011 לא שהה המעו"ף ברמה זו.

לפיד: בימים הקרובים יוכרז על מינוי נגיד חדש לבנק ישראל

האם סאגת מינוי נגיד בנק ישראל קרובה סוף סוף לסיום? שר האוצר יאיר לפיד העריך בשיחה עם "גלובס" כי כבר בימים הקרובים יוכרז על מינוי נגיד חדש לבנק ישראל. לפיד סרב להתייחס לפרסומים האחרונים בתקשורת לפיהם מי שימונה לתפקיד הוא פרופ' צבי אקשטיין, יחד עם זאת הערכות הן כי מי שצפוי להתמנות זה אחד משלושת המועמדים שעברו באחרונה את ועדת טירקל - פרופ' מריו בלכר, ויקטור מדינה וכמובן אקשטיין. לפיד הודה כי היה מעדיף שכל תהליך בחירת הנגיד לא היה מסתבך כפי שהסתבך - "בוודאי שהייתי מעדיף שדברים היו מתרחשים אחרת. היינו יכולים לחיות גם בלי כל אותם האירועים", אמר.

מניית טבע סיימה בעליות לאור פער ארביטראז' חיובי. החברה הודיעה כי בכוונתה לפטר 5,000 עובדים, 11% מכוח העבודה שלה, על מנת לחסוך 2 מיליארד דולר בשנה. זאת, כחלק מההיערכות לאובדן ההכנסות מהקופקסון. ב-31 באוקטובר תפרסם החברה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי ובדצמבר תחשוף פרטים נוספים על תוכנית ההתייעלות ותפרסם תחזיות לשנת 2014. (לסיפור המלא)

כיל נסחרה על רקע אזהרת רווח שפרסמה פוטאש ובעקבותיה רשמה ירידה ביום שישי.

כור המשיכה לממש מניות של קרדיט סוויס. החברה דיווחה הבוקר כי במהלך הימים האחרונים מכרה החברה 6.2 מיליון מניות קרדיט סוויס נוספות בתמורה לכ-175.9 מיליון פרנק שוויצרי (כ-683 מיליון שקל). בגין המכירות הנוספות צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2013 רווח נטו בסך של כ-17 מיליון שקל.

מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר חוזר על התחזית אותה הציב בשנים האחרונות, אשר לאור מצב החברה היום נראית אגרסיבית למדי: הכנסות של מיליארד דולר בשנת 2015. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר אלוונגר כי "נחווה צמיחה מואצת (להשיג את היעד הזה). אנו מתמקדים בעיקר ברווח GAAP יציב". הכנסות טאואר בשנת 2012 הסתכמו ב-639 מיליון דולר.

אל על נסחרה על רקע הנפילה של 9% ביום חמישי, בעוד קרן פימי נסוגה מכוונתה להשקיע 75 מיליון דולר בחברת התעופה. זאת, על רקע חוסר היכולת של ההנהלה להגיע להסכם קיבוצי עם ועד העובדים.

סאגת אי.די.בי מסרבת לגווע. בפגישה שהתקיימה ביום רביעי בין נציגי אי.די.בי אחזקות לבין המומחים מטעם ביהמ"ש הוסכם כי במידה שהחברה תפעל לאספקת מידע לגבי החברות שבבעלותה, ובנוסף תקיים פגישות עם משקיעים פוטנציאליים, ישקלו המומחים גבאי ואולמן להציע לביהמ"ש לדחות את מועד הגשת הצעות ההשקעה בקונצרן ל-10 בנובמבר, במקום ה-20 באוקטובר, המועד המקורי שקבע שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין. (לסיפור המלא)