"אל תתלהבו מטבע; הפיטורים - סימן עסקי רע לטווח ארוך"

זיו סגל: כל מה שקורה לטבע לא מצביע על חזון ארוך-טווח - לא רואים מבט לעתיד; אם הגרף טוב, תחזיקו בכיף. אבל אל תתחילו לספר לעצמכם את סיפורי מניית העם

בשבוע שעבר ציינו כאן את פוטנציאל העליה של טבע . התזמון היה כפי כל חלומו של מנתח טכני. אבל, אין סיבה להתלהב מטבע. ראשית משום שהתלהבות לא תורמת לאיזון המנטאלי של המשקיע במניות. יש הצלחות, יש כישלונות, ממשיכים הלאה. התלהבות היא הבסיס לנטילת סיכונים. חרטה וחרדה הם הבסיס להחמצת הזדמנויות. שנית, כל מה שקורה לטבע לא מצביע על חזון ארוך טווח. זו הסיבה למשל שלא קנינו את המניה לתיק קניון המניות. אנחנו לא מחפשים רק גרף, מחפשים גם מבט לעתיד. לא רואים אותו בעיניים של טבע ולהיפך, כל מהלך של החברה רק משקף את שקיעתה. כך פיטורי 5,000 עובדים הם אולי סימן פיננסי טוב לטווח הקצר אבל סממן עסקי רע לטווח הארוך. לכן, בייחוד במקרה כמו טבע, אנחנו מציעים לכם להיות טכניים בלבד. אם הגרף טוב, תחזיקו בכיף. אבל אל תתחילו לספר לעצמכם את סיפורי מניית העם. היזכרו בנוקיה אם קשה לכם להיגמל מההרגל הזה.

עד שטבע לא תציג מודל אופטימי להמשך עסקיה, ובהינתן העובדה שיש מאות חברות תרופות שאפשר להשקיע בהן, רק הגרף קובע. מבחינת בגרף, טבע תעמוד עכשיו למבחן התנגדות באזור ה- 41 דולר. יכול להיות שתיבלם ותתקן לאזור ה-39.5 דולר. שער זה משמש רמת תמיכה והזדמנות קניה למצטרפים. מהלך מהימן מעל 41 דולר יאשר שאכן טבע נכנסת לגל עולה משמעותי. מכיוון שניכרת כניסה של קונים למניה, מהלך כזה הוא אפשרות ריאלית.

זינגה - משחק מותח

מטבע אנחנו רוצים לעבור לזינגה (ZNGA). במקרה של זינגה, השקענו בה (בתיק קניון המניות) בגלל הגרף והפוטנציאל הכלכלי שהיה טמון בכוונות שלה להיכנס לשוק ההימורים. מאז נגוזו הכוונות האלו ונשארנו במניה בגלל הגרף. אם יש מניה בתיק שהגרף שלה נראה טוב, נשתדל למצות את הפוטנציאל שלה. אנחנו משתדלים למעט בפעולות. זינגה אמורה לפרסם דו"חות כספיים ב-24 לאוקטובר. נודה על האמת שאנחנו די חוששים מהדו"חות האלו. לכן הקטנו את האחזקה במניה בשליש. אבל, חשש הוא רגש. כמו התלהבות או חרטה. אין לו קשר למניה. לכן אנחנו נחליט לגבי המשך הפוזיציה על פי הגרף, שמשקלל את כל המידע הרלבנטי למניה. על הגרף זינגה נראית מצוינת. תמיכה יפה ב-3.5 דולר, ממוצעים נעים התומכים בעליה ואפילו סימנים לקונים. נמשיך לעקוב ונפעל על פי הגרף בתקווה לסוף טוב.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.