רני רהב ורולדין נגד קופיקס: "מוכרים לכם לחם פקקטה"

הרשתות הגדולות משדרות סימני לחץ מקופיקס ■ רני רהב: "איזה סוג של חמאה יש כאן? זו מרגרינה? הכול זה כסף בסופו של דבר" ■ בעלי קופיקס: "רשתות הקפה דואגות, ובצדק. בשבועיים האחרונים מכרנו 40 אלף כוסות קפה"

רשתות הקפה הגדולות בלחץ מרשת קופיקס. בעלי רולדין קובי חקק והיחצ"ן רני רהב קיימו הבוקר (א') מסיבת עיתונאים לרגל 25 שנים לרשת רולדין, אשר הפכה למפגן התקפה נגד המתחרה החדש המציע קפה ושלל מוצרים ב-5 שקלים - והפך ללהיט תל-אביבי.

רהב וחקק רכשו כריכונים ופרוסות עוגה מקופיקס, הציגו אותם לראווה וחתכו אותם לחצאים, על מנת להראות כי המוצרים נחותים לכאורה בהשוואה למוצרים מקבילים ברשתות בתי-הקפה הגדולות והיקרות יותר.

"בואו נקרא לאמת בשמה - אפשר לדבר, והצרכן מאושר, אבל בסופו של יום צריך לראות מה מוכרים", אמר רהב, וענה לאחת העיתונאיות שאמרה לו כי ייתכן שהמוצר לא טעים לו אך טעים לצרכן אחר: "תטעמי, קחי חתיכה ותגידי. אני על טעם לא מתווכח. איזה סוג של חמאה יש כאן? זו מרגרינה? הכול זה כסף בסופו של דבר".

בהמשך הציג רהב כריך של קופיקס מול כריך של רולדין ואמר: "תראו את זה. איזה לחם איכותי יש כאן לעומת הלחם פקקטה שמוכרים בקופיקס".

חקק פרס גם הוא כריכונים ועוגות של קופיקס והציג אותם לעיתונאים: "הגימיק של קופיקס... מבחינה שיווקית הצליח לו מאוד. המוצר שלו זה של כמו חנויות נוחות - yellow, מנטה. זה לא באיכות של רולדין, ארומה או ארקפה. קפה to go זה רק 10% מהמכירות. רוב המכירות זה אנשים שבאים ויושבים בסניף שבו אני משלם גם שכר דירה של 60, 70, 80 ואפילו 90 אלף שקל בחודש".

אבי כץ, מבעלי קופיקס, מסר בתגובה: "קופיקס גאה בכך שמתחרה ראה את הנושא מספיק חשוב כדי לגייס את רני רהב לעניין. רק מי שנלחם על רווח ענק ויש לו המון כסף והרוויח כל-כך הרבה כסף על קפה ועוגות יקרות, יכול לשכור את רני רהב להגן על עליו.

"שנית, בכל קונדיטוריה איכותית שנקנה עוגות ביום חמישי ונציג אותם ביום ראשון, זה ייראה כך. עוגה שלוקחים, מטלטלים ומניידים אותה במסיבת עיתונאים לא נראית טוב, ובכל זאת זה היה נראה לא רע. אנחנו תמימים ונאיביים שחשבנו שהפתיחה של קופיקס תעבור לנו בשלום. רשתות הקפה דואגות, ובצדק. בשבועיים האחרונים מכרנו 40 אלף כוסות קפה לאנשים ב-5 שקלים. הם אהבו אותי".

מועדון לקוחות ומיתוג מחדש

בתוך כך הכריזה רולדין, המונה היום 47 סניפים, על אסטרטגיית ההתפתחות של הרשת הכוללת פתיחה של 8-10 סניפים בשנה, וכן על הקמת מועדון לקוחות.

במקביל השיקה הרשת אריזות חדשות ומיתוג מחדש, שנועדו להעניק לרשת ניחוח צרפתי בוטיקי, ולשם כך השיקה גם ליין פטיסרי חדש. במסגרת זו יעברו בהדרגה כל סניפי הרשת שיפוץ שיתאים לקונספט החדש.

רולדין תשקיע בכלל המהלכים 10 מיליון שקל.