יוסי ורשבסקי מונה ליו"ר זרוע המדיה בקבוצת פובליסיס

מינויו של ורשבסקי, לשעבר מנכ"ל ערוץ 10, צפוי לחזק את זרוע המדיה של פובליסיס, הנחשבת לחלשה יחסית בקבוצת הפרסום

קבוצת פובליסיס ישראל מבצעת מינוי דרמטי וממנה את יוסי ורשבסקי - לשעבר מנכ"ל ערוץ 10 - לתפקיד יו"ר קבוצת המדיה של פובליסיס.

תחת אחריותו של ורשבסקי יהיו החברות זניט מדיה - הזרוע המשמעותית ביותר בקבוצה; סטארקום - מותג המדיה של הקבוצה שאמור לשמש לצורך תקציבים מנוגדי אינטרסים; וסמארט מדיה (בשותפות עם עמי קדם) - שמתמחה בעיקר בפרסום בעיתונות ובתקציבים קטנים.

זרוע מדיה חלשה

מינויו של ורשבסקי, אחד מאנשי המדיה הבכירים, המנוסים והלא שגרתיים בענף, אמור לתת לקבוצה רוח גבית בתחום שנחשב לזרוע היותר חלשה שלה - המדיה.

בשונה מחברות פרסום אחרות, בעבר לא נשכבו בקבוצת פובליסיס על הגדר כדי לשמור בבית תקציבי מדיה, ולכן למרות שמדובר בקבוצת פרסום גדול, הרי שחלק לא מבוטל מתקציבי המדיה שלה מנוהלים מחוץ לקבוצה.

כך, למשל, תקציבי המדיה של שטראוס או פרטנר מנוהלים בחברת המדיה העצמאית יוניון. בשוק שבו גודל במדיה משמעותו כוח, מדובר בנקודת-תורפה אמיתית.

מאז התגבשות הקבוצה תחת ניהולו של יורם באומן נעשו מאמצים לא מבוטלים על מנת לתת מענה לבעיה זאת. הצעד הברור ביותר בכיוון היה פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לאפשר לחברת המדיה זניט לשתף פעולה עם חברת TMF המרכזת את פעילות המדיה של אומניקום בישראל.

אם הממונה היה מאשר את המהלך, הייתה החברה הממוזגת הופכת לשחקן השני בגודלו בשוק. אולם הממונה קבע כי מהלך כזה עלול לפגוע בתחרות בשוק, פסל אותו - והבעיה של קבוצת פובליסיס נותרה על כנה.

ניהל מאבקים בערוץ 10

בענף המדיה יש משמעות גדולה לדמויות שמנהלות את החברות. אנשי ניהול טובים נחשבים בתחום זה למשאב בחסר. החשיבות של הדמות המנהלת משמעותית עוד יותר בעידן שבו חברות המדיה הפכו למעשה לצינור החמצן של המשרדים בכל הקשור לנושא הרווחיות. לכן, למינויו של ורשבסקי עשויה להיות חשיבות רבה.

ורשבסקי שימש בעבר כמנכ"ל ערוץ 10 והיה חלק מהמשברים הקשים ביותר שידע הערוץ. הוא חתום על מאבקים קשים לא רק מול הרגולציה אלא גם מול חברות המדיה הגדולות, מולן לא היסס לפתוח חזיתות במטרה לקצץ את העמלות המשולמות ולשמור על מחיר סביר של עלות לנקודה.

בנוסף, בתקופתו השיג ערוץ 10 הישגים מרשימים בתחום הרייטינג, וזאת למרות המשבר הכספי העמוק אליו נקלע. לפני תפקידו בערוץ 10 שימש ורשבסקי כמנכ"ל עיתון "הארץ".

יש לציין כי עד עתה פעל ורשבסקי בצד המדיה. המעבר לצד השני אינו מובן מאליו. מעניין יהיה גם לראות כיצד ישפיע המינוי על פעילות חברות המדיה של פובליסיס מבחינה פרסונלית. לזניט מדיה, זרוע המדיה המשמעותית בקבוצה, יש כיום מנכ"ל דומיננטי, גבי אטל, שמנהל את החברה כבר זמן רב.

בקבוצת פובליסיס אישרו את הידיעה.