סיסקו תנסה לפוגג את אימת הSDN-

משקיעי סיסקו מודאגים מהאימוץ ההדרגתי של רשתות מבוססות תוכנה, ובחודש הבא יגיעו לשיא מאמציה הקדחתניים של החברה להוכיח שגם בתחום זה אין לה מתחרים * את עונת התוצאות יפתחו מחר אינטל ויאהו - הראשונה בלי ציפיות והשנייה עם ציפיות בשמיים

זה היה שבוע מסחר של מאניה-דיפרסיה, וגם בוול סטריט הגיבו בעוצמה, לשני הכיוונים, למהלכי הפוליטיקאים בוושינגטון, ככל שקרב התאריך המאיים 17 באוקטובר, שבו ארה"ב עלולה להגיע לחדלות פירעון. ידוע שאצל פוליטיקאים תמיד מגיעים להסכמה רק בדקה האחרונה, אבל בוול סטריט, כמו בוול סטריט - האי-ודאות בלתי נסבלת.

עונת התוצאות כבר החלה, אבל רק השבוע יתחיל הגל הגדול של דיווחים, מה שיכול לגרום ל"סערה מושלמת", שלילית או חיובית, באחד מימי השבוע. קריסה בשווקים תגיע אם למשל יהיה פיצוץ במו"מ בוושינגטון, ובו זמנית תהיה אכזבה מהתוצאות של חברות מובילות, וההיפך - נסיקה גדולה - יגיע אם יהיה סיום מוצלח של המו"מ הפוליטי, תוך כדי אופוריה מהתוצאות.

את עונת התוצאות לרבעון של ספטמבר במגזר הטכנולוגי יפתחו מחר אחרי המסחר אינטל (INTC) ויאהו (YHOO). הראשונה מגיעה כהרגלה זה הרבה רבעונים עם ציפיות נמוכות, בגלל דעיכת שוק מחשבי ה-PC, והשנייה עם ציפיות בשמיים, בהתאם למחיר המניה - שנסקה ב-120% מאז שמאריסה מאייר לקחה את הפיקוד בקיץ 2012.

השפעת השינויים על הגורילות

בהמשך השבוע ידווחו ממגזר השבבים סנדיסק (SNDK), TSMC (TSM) מטייוואן, שהיא קבלנית המשנה לייצור שבבים הגדולה בעולם, ASML ההולנדית, עם שווי השוק הכי גבוה בעולם בין יצרניות הציוד, ועוד שש חברות קטנות יותר.

מתחום האינטרנט הדיווחים המעניינים יהיו של איביי (EBAY) ביום רביעי, ולמחרת גוגל (GOOG) הענקית, שבה צמחה מאייר, ושאינה מצליחה לפרוץ את המחיר של 1,000 דולר - שכמה אנליסטים העניקו לה בקיץ.

התחום הענקי של תשתיות מערכות המידע ורשתות התקשורת נמצא בתקופת מעבר שתימשך שנים, בגלל האימוץ ההדרגתי של מחשוב ענן ורשתות מבוססות תוכנה (SDN). המשקיעים מודאגים מההשפעות של השינויים הללו בעיקר על שתי גורילות, IBM במערכות מידע וסיסקו (CSCO) ברשתות. מניית הענקית הכחולה נגעה השבוע בתחתית של יותר משנה וחצי. ביום רביעי היא תדווח, ונדע הרבה יותר על מצבה, על רקע השינויים הגדולים בתחום שלה.

להערכתי האזהרה של קליקסופטוור (CKSW) הקטנטנה מהשבוע שעבר מסמנת לנו מה עלול להיות אצל חברות תוכנה רבות, גדולות וקטנות, שנמצאות כמו קליק בתקופת מעבר. בתחום הזה מוכרים כיום פחות פלטפורמות שיושבות אצל הלקוח - שעליהן התשלום הוא מלא ומיידי - והרבה יותר דרך מודל של שימוש בפלטפורמות באמצעות ענן ציבורי, שבו התשלום - כמו בליסינג - נפרש על פני זמן רב.

אמזון (AMZN) שתדווח בשבוע הבא היא מהמובילות בשירותי ענן ציבורי, וביום רביעי נשמע מ-IBM על ההתקדמות שלה בתחום, אחרי שרכשה בקיץ את SoftLayer, שמפעילה שמונה אתרים גדולים לאחסון נתונים, בארה"ב, באירופה ובסינגפור. מה שקרה אצל קליק בזעיר אנפין, עלול להתרחש בגדול אצל IBM, כלומר ככל שהלקוחות שלה יעדיפו את הענן הציבורי של SoftLayer, כך עלולה להיפגע שורת המכירות שלה בטווח הקצר והבינוני.

ירידה צפויה במכירות "ברזלים"

כאמור, אצל סיסקו יש את אימת ה-SDN ברשתות, שיש שאומרים שתביא בטווח הארוך לירידה גדולה במכירת "ברזלים", כלומר מתגים ונתבים שעליהם עיקר לחמה. החברה עושה מאמצים גדולים מאוד להוכיח שהיא דווקא מובילה גם ברשתות מבוססות תוכנה, ובהקשר זה המתח יגבר לקראת 6 בנובמבר, יום השקת מערכת חדשה שאמורה להרגיע את הלקוחות שלה וגם את המשקיעים, שאין לסיסקו מתחרה אמיתית גם ב-SDN.

בזווית הישראלית של מהפכי הטכנולוגיה שמתרחשים אני מוכרח לציין שוב את איזיצ'יפ (EZCH), שהשבוע, בשני אירועים טכנולוגיים חשובים, באירופה ובארה"ב, תציג את היתרונות של משפחת מעבדי ה-NPS שלה בעידן ה-SDN. אם לפני חודש הילכו עלינו אימים שסיסקו מפתחת מעבדים משלה, היום אני משוכנע שהלחץ על סיסקו לחדש בתחום ה-SDN הוא כל כך גדול, עד שהיא מתפללת להצלחת המעבדים של איזיצ'יפ, ולהשקתם במערכות של סיסקו בהקדם האפשרי.

ישראלית נוספת שנראה כי משתלבת יפה במערכות מבוססות SDN, בעיקר בנישות של אבטחה אצל הענקיות, היא רדוור (RDWR). בלוג של IBM דיווח בתחילת החודש על סיום אינטגרציה בין הפלטפורמה DefensePro של רדוור לבין פלטפורמת ניהול האבטחה של IBM. נוסף על כך, סיסקו בודקת את שילוב מערכת האבטחה DefenseFlow שלה, שהוצגה בקיץ בכנס גדול של סיסקו.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.