ירושלים תתקין רשת חכמה לגילוי דליפות במערכת המים

תאגיד המים העירוני, הגיחון, ירכוש אלפי חיישנים אקוסטיים לגילוי דליפות ברחבי הצנרת העירונית מחברת אקווריוס ספקטרום הישראלית בעסקה שהיקפה 6 מיליון שקל

תאגיד המים העירוני של ירושלים, הגיחון, ירכוש אלפי חיישנים אקוסטיים לגילוי דליפות ברחבי הצנרת העירונית מחברת אקווריוס ספקטרום הישראלית, בעסקה שהיקפה 6 מיליון שקל. המערכות פותחו בישראל ונוסו לראשונה לאחר המערכות יהפכו את הבירה לאחת הערים בראשונות בעולם מחזיקות ברשת מים חכמה.

חברת אקווריוס ספקטרום, בוגרת חממת האצ'יסון-כינרות, מקבוצת האצ'יסון העולמית, חתמה עם הגיחון, תאגיד המים והביוב של אזור ירושלים על עיסקה בהיקף של 6 מיליון שקל להתקנה מסחרית ראשונה של מערכות לגילוי דליפות ברשת אספקת המים העירונית. מדובר בטכנולוגיה הכוללת מערכות ושירות גילוי פרצים סמויים ברשת עירונית. הטכנולוגיה תוצג לראשונה בפני משקיעים וחברות תעשייתיות בינלאומיות בתערוכת WATEC 2013 שתתקיים במסגרת וועידת WATEC שתיפתח ב 22.10.2013 בתל-אביב. הוועידה ביוזמת מרכז הירידים.

במסגרת ההסכם, תספק אקווריוס ספטרום במהלך 8 השנים הקרובות אלפי סנסורים אקוסטיים ושירותי איכון פרצים סמויים מבוססי אלגוריתם מתקדם, בהיקף של כ-6 מיליון שקל. המערכות תותקנה על מאות קילומטרים של רשת המים העירונית של תאגיד הגיחון כאמצעי נוסף לצמצום פחת המים (אובדן מים בפרצים סמויים בתשתית התת קרקעית). פרויקט זה נתמך על ידי מענק של ממשלת ישראל במסגרת תמיכתה בפרויקטי תשתית בהם משולבות טכנולוגיות ישראליות.

בעקבות התקנת הטכנולוגיה של אקווריוס ספקטרום, ירושלים תהיה אחת הערים הגדולות הראשונות בעולם המתקינה מערכות לאיתור דלף בכל רחבי העיר, מה שיביא לחיסכון ניכר במשאבים יקרים לטובת צרכני המים של התאגיד. חתימת הסכם זה מהווה נדבך נוסף בביסוס מעמדו של הגיחון, המנוהל ע"י זוהר יינון, כתאגיד המים המוביל בישראל בהטמעת טכנולוגיות חדשניות, כחלק אינטגרלי ממערכת ניהול ובקרת רשת מים.

בעקבות ההתקנה המסחרית, החברה מייעדת למכור את הטכנולוגיה לאלפי תאגידי מים עירוניים ברחבי העולם, דבר שייטיב משמעותית עם הצרכניםש ל אותו תאגיד.

משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, מקים בימים אלו מנהלת ערים חכמות שמטרתה להוביל תהליכים להפיכתן של ערי ישראל לערים חכמות בדגש על תשתיות המים והחשמל שיהפכו לתשתיות חכמות.