קירשנבאום נגד לפיד: "שכונות להשכרה ייצרו שיכוני סלאמס"

סגנית שר הפנים סבורה כי שכונות שלמות המיועדות להשכרה ארוכת-טווח יאכלסו אוכלוסיה חלשה: "עדיף שיזמים ישלבו דירות להשכרה בפרויקטים רגילים"

"אני נוסעת בארץ ורואה את בנייני הרכבת ואומרת לעצמי שכאן ניתן לבצע התחדשות עירונית, אך לא מדובר במשימה פשוטה. נפגשתי לאחרונה עם תושבים בדרום תל-אביב והבנתי את ההתנגדות שלהם לפרויקטים של התחדשות עירונית. הם חוששים מהפינוי מהבתים, הם חוששים מהבנייה - ולכן זה לא פשוט לשכנע אותם".

דברים אלו אמרה אתמול פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים, ביום עיון בנושא תמ"א 38 שערך אגף יזמות ובנייה בהתאחדות בוני הארץ.

לדבריה, בחו"ל יש פתרונות אחרים. לדוגמה בתחום ההתחדשות העירונית נהוגים יותר פרויקטים של בינוי פינוי, כלומר קודם בונים בניינים בשולי הערים ורק אז מפנים את התושבים - זה מסיר התנגדויות. גם כאן בישראל ניתן לייעד קרקעות בשולי הערים לפרויקטים כאלו שיקלו על ההסכמים מול הדיירים ויקדמו את ההתחדשות העירונית. בכוונתנו לגבש תוכניות בתחום", היא אמרה.

קירשנבאום סקרה את פעילות משרד הפנים וקבינט הדיור בתחום הבנייה, וציינה כי היא מתנגדת לדיור להשכרה ארוכת-טווח במתכונת של בניית שכונות שמיועדות כולן לבנייה להשכרה, כי השכונות האלה, לדבריה, יאכלסו אוכלוסייה חלשה, וכתוצאה מכך עלולים להיווצר שיכוני סלאמס.

"המטרה שלנו היא לקדם אוכלוסיות חלשות ולערבב אותן עם אוכלוסיות חזקות על מנת ליצור אינטגרציה ולכן אני חושבת שיש ליצור רפורמה נוספת שתתן תמריצים והטבות לקבלנים שיקצו דירות להשכרה ברת השגה בתוך הפרויקטים שלהם", אמרה קירשנבאום.