"כשווירוס תוקף, ייתכן שהוא יתגלה זמן רב אחר כך"

במושב סייבר סקיוריטי שנערך במסגרת כנס הג'רני ואותו הנחה טל מוזס מארנסט אנד יאנג ישראל, עסקו בתחום האבטחה בארגונים

תחום האבטחה בארגונים נחשב לקריטי מאוד למנהלי ה-IT וחברות מנסות כל הזמן למצוא פתרונות אמינים לשמירה על המידע שלהם. במושב סייבר סקיוריטי שנערך במסגרת כנס הג'רני ואותו הנחה טל מוזס מארנסט אנד יאנג ישראל עסקו בתחום זה.

"היום חברות צריכות לשאול את עצמן את השאלה האם הוא ידעו אחרי שתקפו אותם? כשווירוס תוקף חברה יכול להיות שהיא תגלה אותו זמן רב לאחר מכן", אמר מני ברזילי מנהל המחלקה לביקורת מערכות מידע, בנק הפועלים.

"בדרך כלל קבוצות IT לא אוהבות טכנולוגיות חדשות ומעדיפות להשתמש בטכנולוגיות שכבר בשלות והיו בהם שימושים. ישראל היא מקום מיוחד לסטארטאפים גם בגלל שאנחנו בתור בנק מוכנים לנסות טכנולוגיות חדשות. אנחנו צריכים חברות גדולות שיאמצו את הסטארטפים ואת המוצרים שלהם".

נמרוד קוזלובסקי שותף בקרן JVP, "אני חושב שלסטארטפ להפעיל את המוצר שלהם בחברה גדולה כבר בהתחלה זה מאוד חשוב. בתור משקיע אני מעודד לדבר הזה כבר מהתחלת ההשקעה בו". עוד אומר קוזלובסקי, "אנחנו יודעים שהמודל הקודם של האנטי וירוסים לא עובד. שסטארט אפ אומר את זה ומוצא פתרון, זה משהו אחר".

אודי מוקדי מנכ"ל סייבר ארק, "היה לנו קהל גדול בישראל כמו בנקים לפני שהתחלנו לעבוד במקומות אחרים וזה היה יתרון מבחינתו בכך שעבדנו בארץ", הוא אומר ומוסיף. "תוקפים נהיו כל כך מתוחכמים עד שיש חברות שנפגעו או חברות שלא יודעות שנפגעו. תוקפים יושבים היום במשרד ממוזג ומחפשים עובדים ברשתות חברתיות לתקוף דרכם את הארגון".

אריק קליינשטיין שותף בקרן גלילות קפיטל, "זו לא החלטה קלה לבנק לקחת מוצר אבטחה מחברה קטנה. שאנחנו בוחנים חברה מתחילה אנחנו מעדיפים מוצר פאסיבי שיש בו סיכון קטן יותר".

אורן פראג', ממייסדי שיין סקיורטי, "ברגע שמכניסים מוצר לבנק זה מאוד עוזר למוצר לגדול ולאמינות שלך. זה מאוד קשה להיכנס לבנק, אפילו שבישראל מאוד אמיצים בנכונות להכניס טכנולוגיות חדשות". עוד אומר פראג', "היום המודל שלנו הוא לתת את תוכנת האנטי וירוס שלנו בחינם לצרכנים. אנחנו רוצים להגיע עם ההצהרה של המוצר שלנו להרבה אנשים".