נעילה חיובית בבורסה לאחר מינוי פלוג; בבילון צללה 6.6%

בוול סטריט זינק מדד ה-S&P 500 לשיא חדש ביום שישי בעקבות נתון מאקרו חיובי בסין ודוח חזק של גוגל ■ קרנית פלוג מונתה לנגידת בנק ישראל ■ מתגברת זרימת הכספים לקרנות המנייתיות

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (א') במגמה חיובית, לאחר העליות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע. ברקע - ההחלטה הדרמטית של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד למנות את קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.7% וננעל ברמה של 1,305 נקודות, בהובלת מניות כיל, נייס ובזן. מחזור המסחר הסתכם בכ-742 מיליון שקל.

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, מציין הבוקר כי "פתרון המשבר בארה"ב הינו חיובי בעבור שוק המניות אנו מעריכים כי השווקים יקבלו דחיפה חיובית. אנו מעדיפים לשמור על חשיפה מלאה לאפיק המנייתי, תוך כדי פיזור ההשקעה ברכיב המנייתי במניות בארץ יחד עם שילוב של מניות בחו"ל".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בעליות שערים, כשהמשקיעים חזרו לשגרה לאחר שהושגה פשרה בוושינגטון בכל הנוגע לתקציב, ועברו להתמקד בעונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד ה-S&P 500 זינק לשיא חדש בעקבות נתון מאקרו חיובי בסין ודוח חזק של גוגל. גם בבורסות אירופה הסתיים המסחר בעליות.

השבתת הממשל גרמה לעיכוב בפרסום כמה נתוני מאקרו מהותיים, וביניהם דוח התעסוקה לחודש ספטמבר. הדוח יפורסם ביום ג' הקרוב.

הסאגה המביכה של מינוי נגיד חדש לבנק ישראל הסתיימה, כאמור. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד החליטו היום למנות את ד"ר קרנית פלוג לנגידה התשיעית של בנק ישראל. זאת, לאחר שנתניהו התנגד למינויה בחודשים האחרונים חרף המלצתו של הנגיד הקודם פרופ' סטנלי פישר. לפיד, לעומת זאת, תמך במינוי פלוג ולאחרונה תמך במינויו של צבי אקשטיין.

בנק אגוד שורי על הבורסה. בסקירה השבועית ציינו כלכלני הבנק כי בטווח הקצר רב הסיכוי על הסיכון: בארה"ב - ענייני תקרת החוב חלפו להם לעת עתה, הנגידה הנבחרת צפויה להמשיך ולתמוך במדיניות מוניטרית מרחיבה, הדוחות הכספיים שהתפרסמו עד כה עומדים לרוב בצפי ורמת הריבית האפסית צפויה להישמר בינתיים - כל אלה תומכים בשוקי המניות.

בהתאם להשקפה האופטימית, ממליצים בבנק אגוד על הגדלת החשיפה לרכיב המנייתי - בתיק מייצג מ-16% ל-20% ובתיק ספקולטיבי מ-26% ל-32%. כמו כן, ממליצים באגוד על השקעה שווה בין ישראל לחו"ל (50%-50%), זאת הן על רקע חולשתו של הדולר שקל והן על רקע הפוטנציאל הטמון עדיין בשוק בישראל לעומת האלטרנטיבות בחו"ל.

במיטב מדווחים הבוקר כי המשקיעים החלו להעלות את החשיפה המנייתית בתיקי ההשקעות, מה שהתבטא בעלייה חדה בקצב הגיוסים לקרנות המנייתיות. קרנות מניות בישראל וקרנות גמישות הציגו בשבוע שעבר גיוסים של כ-240 מיליון שקל המסתכמים לכ-490 מיליון שקל מתחילת החודש.

אופקו מתממשת

מניית אופקו סיימה בירידות חדות, לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער שלילי של כ-4% . מנגד, פריגו , קמהדע נייס, אלביט מערכות , אלוט ואיזיצ'יפ עולות עקב פערים חיוביים.

בבילון הודיעה הבוקר כי קיבלה מכתב מאת יאהו, במסגרתו מציינת יאהו כי במסגרת בדיקות שנערכו לבבילון, נפלו מספר ליקויים באופן שבו בבילון מיישמת את ההסכם בין הצדדים מיולי 2012 - ליקויים אשר יאהו רואה בהם משום הפרת ההסכם ביניהן. יאהו ציינה במכתבה כי היא מאפשרת לבבילון לתקן את הליקויים האמורים עד מחר בערב והדגישה כי "לאחר המועד האמור תבצע הערכת מצב ובמידה ולא תוקנו הליקויים, יאהו תשעה את ההתקשרות בין הצדדים".

הצרות בטבע ממשיכות: בצל הסערה הציבורית סביב הכוונה לפטר מאות עובדים בישראל, הבוקר פתחו כ-1,100 עובדי מפעל "טבע-טק" בנאות חובב בשביתה במחאה על תנאי עבודתם ורמת השכר במפעל. לטענת העובדים, כ-60% מעובדי המפעל משתכרים ברמת שכר המינימום כאשר הם עובדים במשמרות, בשבתות ובחגים.

משקיעי הגז-נפט בישראל נושאים הבוקר עיניים לבית המשפט העליון, שם מקיימים היום 7 שופטי בג"ץ דיון בעתירות כנגד החלטת הממשלה בנושא מכסות יצוא הגז. נציין כי העותרים טוענים כי אישור מסקנות ועדת צמח על מכסות יצוא הגז הטבעי צריכות להיעשות בכנסת, שהוא הריבון - ולא במסגרת הממשלה, וזאת בשל החשיבות הפוליטית-כלכלית-חברתית העצומה של הנושא. נציין את קבוצת דלק , אבנר ורציו .

חברת אמבלייז טרם הצליחה להשיג את הרוב הדרוש באסיפה הכללית שלה על מנת להעביר את החברה לרשימה הרגילה (סטנדרט) מרשימת הפרימיום, של החברות הנסחרות בבורסה של לונדון , ובכך לאשר את עסקת אי.די.בי . שלשום הודיעה החברה כי הצליחה לאסוף ייפויי כוח בלתי חוזרים להצבעה באסיפה הכללית שלה ב-30 באוקטובר מאת 54.41% מבעלי המניות. נציין כי הרוב הדרוש באסיפה הכללית לצורך קבלת ההחלטה להעביר את אמבלייז מרשימת הפרימיום אל הרשימה הרגילה (ססטנדרט), הוא 75% מתוך בעלי המניות המשתתפים בהצבעה. מהלך שכזה, אם יצא לפועל, יעביר את הסמכות להשקיע באי.די.בי מידי אסיפת בעלי המניות לדירקטוריון.