עובדי הדואר פותחים בעיצומים בשל סכסוך עם ההנהלה

(עדכון) - העיצומים של העובדים באים על רקע שיחות אינטנסיביות המתנהלות בין האוצר לחברת הדואר וזאת על מנת לגבש תוכנית פרישה וביצוע שינויים ארגוניים מקיפים בחברה

עובדי הדואר החלו לשבש היום (א') את העבודה בסניפים, כחלק מסכסוך עבודה. העובדים הודיעו שיפסיקו את העבודה ב-15:30, לאחר שביום שישי שחלף פוצצו ישיבת הנהלה שבה דרשו לפתור את מצוקת התורים בסניפים. ברקע הסכסוך מתקיימות שיחות בין הנהלת הדואר לאגף התקציבים במשרד האוצר, כדי למצוא פתרון שיביא לשינוי מבני בחברה ויאפשר הקצאת מימון לתהליך של פרישה מרצון לעובדי החברה.

בחודשים האחרונים נקלעה החברה לסכסוך פנימי שנושא אופי אישי; העובדים דורשים להזיז מתפקידו את המנכ"ל חיים אלמוזנינו, וחוששים שהחברה תגיע למשבר על רקע מצבה הפיננסי הרעוע, מה שעשוי לפגוע בזכויותיהם ובכספים המגיעים להם. הנהלת החברה אינה מקבלת את טענות העובדים, ודורשת מהם לחזור לעבודה סדירה. בהנהלה סבורים שוועד העובדים מנהל קמפיין שמאחוריו עומדים שיקולים זרים, שבינם לבין טובתה של החברה לא עומד כלום, והם רואים את טובתם וטובת קרוביהם גרידא.

ההדברות בין ההנהלה לאגף התקציבים באוצר - דבר שלא קרה בשנים האחרונות - נמשכת זה כמה שבועות, כדי להגיע לתוכנית שתאפשר מצד אחד מציאת מקורות מימון על מנת שניתן יהיה לבצע שינוי ארגוני מקיף בחברה שילווה בפרישת עובדים, ומצד שני, שינויים רגולטוריים שיאפשרו לחברה להתמודד עם התגברות התחרות בשוק הדואר וכניסת מתחרים חדשים. הפרטת דואר ישראל על הפרק אף היא, וכן פתרון בעיית בנק הדואר, כך שיוכל להיכנס לתחרות בשוק - אך לעת עתה לא ברור באיזה שלב סוגיות אלה ייצאו לפועל.

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "בשעה שחברת דואר ישראל נאבקת על קיומה ועל הבטחת פרנסתם של 7,000 עובדיה, מן הראוי שוועד העובדים יטה שכם ויסייע להנהלת החברה להבריא אותה במקום להיאבק בחברה, בלקוחותיה ובמקורות ההכנסה שלה. אם אכן ישובש מהלך העבודה התקין בידי ארגון העובדים, לא תהסס החברה למצות את האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי להבטיח את תקינות השירות לציבור".