שביתה במכללות הטכנולוגיות: "על בנט ולפיד להתערב"

נמשך המו"מ בין המכללות למשרדי הכלכלה והאוצר ■ מנכ"ל אורט: "על המכללות לעשות בדק בית"

53 מכללות טכנולוגיות להכשרת הנדסאים הושבתו מהיום (א') עד להודעה חדשה במסגרת מחאת מנהלי המכללות על תקצוב חסר מצד הממשלה. ההחלטה על השבתת המכללות, שבהן לומדים כ-20 אלף סטודנטים התקבלה בסוף השבוע, לאחר שניסיונות הידברות נוספים בין נציגי המכללות לבין בכירים במשרדי הכלכלה והאוצר נקלעו למבוי סתום.

על אף החלטת המכללות להחריף את מהלכי המחאה, ברשת החינוך הטכנולוגי אורט נמשכו היום הלימודים כסדרם. לדברי מנכ"ל הרשת, צביקה פלג, "על המכללות הטכנולוגיות לעשות בדק בית ולראות כיצד הן יכולות להתייעל". פלג היה שותף לדיונים שבין מנהלי המכללות הטכנולוגיות לבין נציגי משרדי הכלכלה והאוצר, ולדבריו, המתווה שהציעה הממשלה בימים האחרונים, ולפיו תינתן למכללות תוספת תקציבית של 90 מיליון שקל בפריסה על פני 5 שנים "מהווה פריצת דרך".

לדברי פלג, בכל המכללות של אורט להכשרת הנדסאים הייתה היום התייצבות מלאה מצד הסטודנטים. זאת, חרף הקריאה של התאחדות הסטודנטים הארצית בסוף השבוע שלא להגיע היום ללימודים.

בפורום מנהלי המכללות אמרו היום, כי לצד החרפת המאבק והשבתת המכללות, התחדש אמש המו"מ עם נציגי משרדי האוצר והכלכלה. "יש רצון טוב מצד משרדי הממשלה ליישב את המשבר, אבל בסופו של דבר, הפקידות באותם משרדים לא תוכל להגיע לסיכומים אתנו", אמר ל"גלובס" אחד ממנהלי המכללות ומראשי המאבק. "אנחנו קוראים לשר הכלכלה, נפתלי בנט, להתערב אישית במשבר הזה ולהביא לפתרונו באמצעות שיח ישיר שיקיים בנושא עם שר האוצר יאיר לפיד".

במטה המאבק הבהירו בסוף השבוע, כי אם בימים הקרובים לא יימצא פתרון למשבר תיערך בשבוע הבא הפגנת ענק של אלפי סטודנטים בירושלים.

גורמים ממשלתיים שמעורבים בדיונים עם ראשי המכללות אמרו היום, כי ניכר שלכל הגורמים יש עניין לסיים את המשבר במהרה, על אף הפערים שעולים במסגרת ההידברות. במסגרת המו"מ המתנהל, הועלתה מצד משרדי הממשלה דרישה לצמצם את מספר המכללות ולשנות את מודל התקצוב שלהן, כך שהכסף יועבר בהתאם לתפוקות ולמספר תעודות שיינתנו לבוגריהן ולא על בסיס מספר סטודנטים שנרשמו ללימודים.