נעילה שלילית בת"א; בבילון צנחה 8.8%, קב' דלק עלתה 2.1%

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ האם בבילון תפתור הבעיות מול יאהו? ■ הראל פיננסים: "ממשיכים להמליץ להגיע לחשיפה מקסימאלית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות"

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ב') בירידות קלות במדדים המובילים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. מדד המעו"ף ירד ב-0.12% לרמה של 1,304 נק', ומדד תל אביב 100 ירד בשיעור דומה לרמה של 1,177.8 נק'.

בהראל פיננסים מציינים היום כי "על רקע השיפור באווירה בשוק המניות המקומי והעולמי, אנו ממשיכים להמליץ להגיע לחשיפה מקסימאלית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות. לאור המשך זרימת הכסף לשווקים באירופה ולשווקים המתעוררים אנו ממליצים להגדיל את החשיפה לרכיבים אלה כי הם עשויים להמשיך להניב תשואה עודפת על פני השווקים בארה"ב, כפי שהיה בשבועות האחרונים. בחשיפה לשוק האמריקאי יש כרגע עדיפות למגזרים מוטי צמיחה כמו טכנולוגיה ותעשייה, לאור המשך המגמות החיוביות בכלכלה".

אתמול, נזכיר, נבחרה סוף סוף נגידה חדשה לבנק ישראל. מספר שעות לאחר שהוחלט למנות את קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל, שר האוצר יאיר לפיד הגיב לבחירה המפתיעה וטען בראיון לחדשות ערוץ 10 וערוץ 1 כי תהליך הבחירה היה מזעזע וכי הוא תמך בבחירתה של פלוג מהיום הראשון.

דבריו של לפיד והבחירה המפתיעה בפלוג, הגיעו לאחר שרק לפני ארבעה ימים שר האוצר הצהיר כי פלוג לא תהיה נגידת בנק ישראל. "לא אכפת לי להתנצל בפני הגברת פלוג אם זה יגרום לכולם להרגיש טוב יותר", אמר שר האוצר לחדשות ערוץ 10. "ישבתי יחד עם נתניהו ודיברנו והצלחנו להגיע לעמק השווה. זו החלטה נכונה. יש החלטה על נגידה מצויינת, והיא תהיה נגידה מצויינת", הסביר לפיד.

בבילון המשיכה לאבד גובה

רשות המסים הציגה אתמול נתונים בפני ועדת ששינסקי ב' לבדיקת תמלוגי המדינה ממשאבי טבע, וטענה כי מגזר הכימיקלים (בעיקר כיל ) משלם כיום למדינה 18% בלבד מרווחיו כולל תמלוגים ומסים מופחתים מכוח חיקוק עידוד השקעות הון. על פי אותם נתונים, מגזר המחצבים משלם 37% מרווחיו. רשות מסים הציגה נתונים אך טרם הציגה את עמדתה הסופית באשר לרף אליו יש להעלות את התמלוגים למדינה.

מניית בבילון המשיכה לצנוח לאחר שהודיעה אתמול בבוקר כי קיבלה מכתב מאת יאהו, במסגרתו מציינת יאהו כי במסגרת בדיקות שנערכו לבבילון, נפלו מספר ליקויים באופן שבו בבילון מיישמת את ההסכם בין הצדדים מיולי 2012 - ליקויים אשר יאהו רואה בהם משום הפרת ההסכם ביניהן. יאהו ציינה במכתבה כי היא מאפשרת לבבילון לתקן את הליקויים האמורים עד מחר בערב והדגישה כי "לאחר המועד האמור תבצע הערכת מצב ובמידה ולא תוקנו הליקויים, יאהו תשעה את ההתקשרות בין הצדדים". המניה ירדה היום כ-8.8%.

הצרות בחברת טבע ממשיכות: בצל הסערה הציבורית סביב הכוונה לפטר מאות עובדים בישראל, אתמול פתחו כ-1,100 עובדי מפעל "טבע-טק" בנאות חובב בשביתה במחאה על תנאי עבודתם ורמת השכר במפעל. לטענת העובדים, כ-60% מעובדי המפעל משתכרים ברמת שכר המינימום כאשר הם עובדים במשמרות, בשבתות ובחגים.

חברת אלקטרה נדלן דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר כי דירקטוריון החברה אישר הקצעה פרטית של מניות החברה בהיקף של עד 100 מיליון שקל לבעלי השליטה ולגופים מסווגים אחרים. מהדיווח עולה עוד שההחלטה טרם אושרה על ידי דירקטוריון חברת אלקו והוא כפוף לאסיפה הכללית.