בנט על הגז: "מתווכחים איך לחלק את הגלידה - והיא נמסה"

שר הכלכלה בכנס הגז והנפט: "הממשלה קיבלה החלטה לאפשר יצוא גז בהיקף של 40%, ועכשיו הגיע זמן הביצוע. אני קורא לשופטי בג"ץ לסיים את העניין ולתת צ'אנס לגז"

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט קרא היום (ב') לשופטי בג"ץ לשים סוף לסאגת יצוא הגז ולדחות את העתירות נגד היצוא.

"אנו עסוקים בוויכוח עקר על איך לחלק את הגלידה ובינתיים היא נמסה לנו", אמר בנט בכנס הראשון בנושא גז ונפט של המדען הראשי במשרד הכלכלה. "הוויכוח המיותר על האם לייצא אחוז יותר או אחוז פחות של גז גורם לציבור הישראלי הפסד בפיתוח התעשייה, פיתוח היי-טק, הכשרות מקצועות ופיתוח תעסוקה נרחב. הממשלה קיבלה החלטה לאפשר יצוא גז בהיקף של 40% ועכשיו הגיע זמן הביצוע. אני קורא לשופטי בית המשפט לסיים את העניין ולתת צ'אנס לגז".

אתמול התקיים בבג"ץ דיון בנושא העתירות נגד יצוא הגז. העותרים טוענים כי על הממשלה להביא את הנושא להחלטת הכנסת אולם נציג המדינה בדיון טען כי לממשלה יש סמכות להחליט על היצוא בעצמה. (לסיפור המלא)

"אנו במשרד הכלכלה כבר נערכים לבניית התשתית הנחוצה, תוך השקעה וסיוע לחברות, השקעה בפיתוח טכנולוגיות, הכשרת עובדים, יצירת תקנים, וכו'", הוסיף בנט. "כבר היום, אנו רואים טכנולוגיות מרשימות ואני בטוח כי בשנים הקרובות נראה פיתוחים מובילים, ששוב יוכיחו שישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה. ליזם הישראלי ישנן הזדמנויות משמעותית בתחום ואני קורא ליזמים ולחברות בתחום להרים את הכפפה".

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, ציין כי "גילוי הגז הטבעי, יצר הזדמנות ייחודית לפיתוח מנוע צמיחה חדש לתעשייה הטכנולוגית של ישראל. לשכת המדען הראשי פועלת ותמשיך לפעול לסייע ולעודד חברות ישראליות לפתח מוצרים חדשניים ולהשתלב בתעשיית הגז והפט העולמית".

בכנס השתתפו גם יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור, דירקטור נובל אנרג'י ביני זומר ויו"ר פארדים אלדד וייס, כמו גם למעלה מ-300 מומחים ונציגים בכירים מתעשיית האנרגיה העולמית ומהתעשייה הטכנולוגית של ישראל.