ביהמ"ש מינה כונס נכסים לחברה הסקוטית למסחר ושיווק

החברה, המשווקת מותגי יינות ואלכוהול, נקלעה לחובות של כ-30 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, מינה אתמול (א') את רו"ח עליזה שרון ועו"ד ישראל שפלר ככונסי נכסים של החברה הסקוטית למסחר ושיווק, לאחר שזו נקלעה לחובות כבדים של כ-30 מיליון שקל לנושים שונים ובעיקר לבנקים.

"התמונה המצטיירת היא שהחברה אינה עומדת בתשלומים המגיעים לבנקים ובאופן המתחייב על-פי ההסכמים עמם המקנה לבנקים את הזכות לגבש את השעבודים ולעתור לאכיפתם", ציין השופט בהחלטתו.

מהחלטת בית המשפט עולה כי החברה הסקוטית חייבת לבנק דיסקונט כ-6.5 מיליון שקל, חובה לבנק לאומי עומד על כ-4.5 מיליון שקל, והחוב לבנק הפועלים על כ-2 מיליון שקל. יתרת חובותיה של החברה הם בגין משכורות ותשלומים נוספים לעובדים, לספקים ולבנק מזרחי-טפחות.

מהנתונים שמסרה החברה עלה כי לעובדים שולמה משכורת ספטמבר 2013, וכי בקופת החברה מצוי הסכום לתשלום משכורת אוקטובר 2013, אך ההפרשות לקופות הפנסיה והגמל של העובדים לא בוצעו במלואן החל מיולי 2013.

לאור החובות האלה ביקשו העובדים את פירוק החברה, אך השופט דחה את הבקשה וקבע כאמור כי בנסיבות העניין, ולשם אכיפת השיעבודים והחזר החובות לשאר הנושים, ההליך המתאים הוא הליך של כינוס נכסים - ולא של פירוק.

החברה הסקוטית היא חברה ותיקה ומוכרת שנוסדה כבר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, והיא מייבאת מותגים של יינות ומשקאות אלכוהוליים ידועים. בין היתר החברה משווקת את יינות יקב דלתון, שמפניה פומרי, קווה, יינות ז'ודף דרוהין, יינות וולף בלאס, וודקה טרי אוליבס ועוד. החברה נמצאת בבעלות דן ליאור, שרכש את החברה ב-1993 מחברת כלל סחר.

החברה נקלעה בתקופה האחרונה לקשיים, ולטענתה, בין היתר, אחת הסיבות לכך היא מעילת ענק שבוצעה על-ידי שניים מעובדי החברה בשלהי 2012. לדברי החברה, שני העובדים פוטרו מהחברה בשל המעילה, והמשטרה מנהלת חקירה בעניין. נוכח החשד למעילה בכספי החברה, וכן עקב היקלעותה לקשיים, יזמה החברה בשנה האחרונה הליך של בדיקת הפעולות שנעשו ברכושה, ולצורך כך היא הסתייעה במשרדה של רו"ח עליזה שרון.