מפעל סלטקס בקריית שמונה נסגר זמנית: "מייצרים בהפסד"

מפעל הטקסטיל, העוסק בייצור מדים למערכת הביטחון ולמשטרה, סגר היום את שעריו לאחר שלא הצליח לשלם ל-50 העובדות את משכורת ספטמבר

מפעל הטקסטיל סלטקס מקריית שמונה, העוסק בייצור מדים למערכת הביטחון ולמשטרה, סגר היום (ג') את שעריו לאחר שלא הצליח לשלם ל-50 העובדות את משכורת ספטמבר. מדובר בעיקר בעולות חדשות וערביות-ישראליות מהכפרים באזור, שהגיבו בכעס ובייאוש לאור המצב. במפעל פועל ועד עובדים מטעם ההסתדרות הכללית.

הבעלים והמנהל של המפעל, אריה בורשטיין, נמנע היום מלפרט מדוע לא הצליח לשלם משכורות אף שחל גידול מרשים בהיקף ההזמנות של המפעל בתקופה האחרונה, אולם ל"גלובס" נודע כי הדבר נובע בין היתר בשל תמחור לקוי במכרז שבו זכה לאספקת מדים למשטרה.

שלמה פלור, ממלא מקום יו"ר איגוד עובדי הטקסטיל בהסתדרות, סיפר ל"גלובס" כי הוא שוחח בעניין עם מנהל המפעל, שהודה לטענתו כי נקב במסגרת המכרז במחירים נמוכים מדי שהקשו עליו מאוד. "הוא מייצר בעצם במחיר הפסד, ולכן הוא נפגש כעת עם הנציגים הרלוונטיים במשטרה בניסיון לפתור את הבעיה ולקבל מחיר גבוה יותר פר כל פריט. אני לא יודע אם זה יפתור את כל הבעיות משום שיש למפעל גם חובות, אבל בסך הכל יש לו הרבה הזמנות ורק צריך לעזור לו", אמר פלור.

לדברי פלור, ההסתדרות היא שביקשה תחילה מהעובדות להישאר בביתן משום שלא קיבלו עדיין שכר, אולם בהמשך בורשטיין הבהיר שממילא אין טעם שיגיעו לעבודה לפחות עד יום חמישי.

בינתיים, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל, יונה פרטוק, איים בשיחה עם "גלובס" כי אם מנהל המפעל לא יציג פתרונות עד תחילת השבוע הבא הוא ידרוש הליכה לפירוק. "לא יכול להיות שהעובדות יישארו כרגע כמו בנות ערובה. במצב הנוכחי הן אפילו לא יכולות לחתום אבטלה", הוא אומר.

גם פרטוק העלה את סוגיית התמחור הנמוך במכרז, אך הביע זעם על התנהלות ההנהלה: "למה לקחת הלוואה מהבנק בריבית גבוהה אם אפשר לקחת מהעובדים באמצעות אי תשלום משכורות? זה תורת המימון על רגל אחת". יצוין כי בזכות חוק הטקסטיל, שעבר בכנסת על ידי ח"כ שלי יחימוביץ', מערכת הביטחון מחויבת לרכוש מדים בישראל.