רן הר נבו ימונה לנשיא חטיבת הווידיאו העולמית של AOL

הר נבו כיהן עד היום כסמנכ"ל בכיר בתחום הווידיאו וכעת יוביל את אסטרטגיית החברה בתחום ■ מרכז הפיתוח הישראלי, שמבוסס על רכישת חברת 5min שהקימו הר נבו, חנן לשובר וטל סימנטוב, יגייס 40 עובדים

חברת האינטרנט האמריקאית AOL ממשיכה להשקיע בתחום הווידיאו ולהפוך אותו לחלק אסטרטגי משמעותי בחזון של החברה. היום הודיעה החברה על הקמת חטיבה גלובלית לתחום הווידיאו, שבראשה יעמוד הישראלי רן הר נבו. החטיבה תהיה אחראית על תחום הווידיאו בנציגויות AOL השונות ברחבי העולם - טוקיו, סידני, לונדון, רומא, מדריד, שטוקהולם, מינכן ובארה"ב בניו יורק, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס.

הר כיהן עד היום כסמנכ"ל בכיר בתחום הווידיאו וכעת יתווה את האסטרטגיה של החטיבה והטמעתה בחברה העולמית. הר נבו הצטרף ל-AOL לאחר שזו רכשה הסטארט-אפ הישראלי 5min ב-2010 ב-50-60 מיליון דולר. את 5min הקימו הר נבו, טל סימנטוב וחנן לשובר, שמנהל היום את מרכז המו"פ המקומי של AOL בישראל, שהוקם בעקבות הרכישה. במרכז הישראלי עובדים כיום 80 עובדים ופעילותו עוסקות בתחום הפיתוח וניהול מוצרים בתחום הווידיאו. בעקבות המהלך האסטרטגי של AOL, המרכז הישראלי יגייס 40 עובדים נוספים.

לאחרונה רכשה AOL חברת סטארט-אפ נוספת בשם Adap.tv, שאותה הקים וניהל הישראלי לשעבר אמיר אשכנזי ב-405 מיליון דולר. בעקבות רכישת חברת הווידיאו, הצליחה AOL לזנק אל המקום הראשון בתחום הפרסום בווידיאו. על-פי דירוג חברת המחקר קומסקור לחודש ספטמבר, חברת AOL הגיעה למקום הראשון בכמות החשיפות לפרסומות וידיאו עם 3.7 מיליארד פרסומות, בעקבות הדומיננטיות של Adap.tv בתחום. הרכישה עזרה לה לעקוף את גוגל (שכוללה בתוכה את יו-טיוב) עם 3.2 מיליארד פרסומות ואת חברת BrightRoll עם 2.8 מיליון מודעות.

עוד עולה מהנתונים כי הזמן הכולל לצפייה בפרסומות וידיאו עמד בחודש שעבר על 8.5 מיליארד דקות, כשגם כאן AOL תופסת את המקום הראשון עם 1.7 מיליארד דקות. בסך-הכול פרסומות הווידיאו באינטרנט הגיעו ל-55.4% מהאוכלוסייה בארה"ב.