איקיוטק דורשת מעשרות אלפי ישראלים חוב אחרי 7 שנים

החברה מאיימת בהוצל"פ, הצמדות וריביות ■ המנכ"ל: "חוב צריך לשלם, זה כמו לא לשלם על סרט ב-VOD" ■ מדובר בישראלים שנרשמו כילדים לשירות מידע על אודישנים לטלוויזיה ■ עכשיו, כבוגרים צעירים, איקיוטק חוזרת לפתע לחייהם

לקוחות של חברת איקיוטק, המספקת שירות מידע בסלולר על אודישנים לתוכניות טלוויזיה, קיבלו לאחרונה מכתבי התראות מעורכי דין ודרישות לתשלומים מנופחים, הכוללים הצמדה, ריבית ותשלום שכר-טרחה. כמו כן, החברה שולחת איומים בפתיחת תיק בהוצאה לפועל, אם לא ישולמו הכספים שלטענתה מגיעים לה. רבים מהלקוחות כלל לא זכרו שהתקשרו עם החברה, מאחר שנרשמו אליה לפני כ-7 שנים.

■ ראו גם: הקלות הבלתי נסבלת של גביית שירותים מפוקפקים בסלולר

בכתבה שהתפרסמה בעניין ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2, נאמר כי החברה למעשה תובעת תשלום מאנשים שנרשמו לשירות לפני כ-7 שנים, בהיותם בני-נוער. בבדיקת "תוכנית חיסכון" התברר כי לרבים מהנרשמים לא ניתן גילוי נאות על העסקה, ולא ניתנו כל התראות תשלום במשך השנים שעברו, אף שהחוק מחייב את הסכמת הלקוח לחידוש העסקה.

לפי הכתבה בערוץ 2, איקיוטק הודיעה לפני כמה חודשים על כוונתה לשלוח את מכתבי הדרישה לתשלום. כמה מחייבים שניסו להתנגד באמצעות הבעת דעתם בפייסבוק, קיבלו מהחברה מכתב מעורך דין ובו איום בתביעה על הוצאת לשון הרע.

בן אופק, מנכ"ל איקיוטק, עלה לשידור ב"תוכנית חיסכון" ואמר: "לפני 5 חודשים זכינו בתביעה ייצוגית בבית משפט, וזה איפשר לנו לשלוח את המכתבים הללו. משרד התקשורת אישר את תנאי ההתקשרות. אין חולק על זה שהחוב קיים, בגלל התקופה שעברה החלטנו לוותר על שכר-טרחה והתראות. אבל מי שלא ישלם - בהחלט החוב שלו יגדל. לא שלחנו התראות, כי העניין היה בבירור משפטי".

- לא נראה לך משונה לבקש אחרי 7 שנים מעשרות אלפי אנשים לשלם אלפי שקלים כל אחד על משהו שאולי נרשמו אליו כשהיו ילדים?

"גם אם הייתי מבקש לפני 4 שנים, זה לא היה משנה. חוב צריך בסופו של דבר לשלם. גם אם בן אדם לא היה משלם על סרט ב-VOD, אף אחד לא היה אומר לו שהתשלום לא קיים".