שרפו מצלמת מהירות - ונתבעים ב-120 אלף שקל ע"י המדינה

המדינה הגישה תביעה אזרחית נגד שני תושבי חדרה שהודו בהצתת מצלמת מהירות בכביש 4 ■ התביעה היא בהמשך להרשעה פלילית של השניים בהצתה

המדינה הגישה תביעה אזרחית בהיקף 120 אלף שקל נגד שני תושבי חדרה, גבר ואישה, שהודו בשריפת מצלמת מהירות בכביש 4 בחודש יולי 2012, לאחר שהאישה צולמה בה נוסעת 124 קמ"ש בין צומת בנימינה לאור-עקיבא.

כתב התביעה, שהוגש על-ידי פרקליטות מחוז חיפה באמצעות עו"ד שאול כהן לבית המשפט המחוזי חיפה, הוא תביעה אזרחית נגררת להרשעה פלילית נגד השניים מפברואר 2013 בגין נזקים למצלמת המהירות. לאחר שהודו במעשה, השניים הורשעו בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הצתה וניסיון להשמדת ראיה, וכן נהיגה במהירות מופרזת כמובן.

כאמור, האישה היא זו שצולמה נוסעת במהירות מופרזת (124 קמ"ש בכביש בו מותר לנסוע 90 קמ"ש). על-פי התביעה, לאחר ששמה לב שצולמה, האישה יצרה קשר עם הגבר, והיא, ביחד עם עוד קטין, הגיעו למקום זמן קצר לאחר מכן, שפכו דלק על בסיס המצלמה והציתו אותה.

בית המשפט הטיל בפברואר על הגבר מאסר בפועל של 6 חודשים, מאסר על-תנאי ל-6 חודשים למשך 3 שנים וקנס כספי בהיקף 10,000 שקל.

הרשעתה הפלילית של האישה בוטלה עם מתן גזר הדין, והוטלו עליה 500 שעות עבודות שירות לתועלת הציבור, קנס בהיקף 25 אלף שקל, ורישיונה נפסל למשך 3 חודשים.

המדינה טוענת כי למצלמה נגרמו נזקים בהיקף 46.3 אלף שקל, ועוד 73.8 אלף שקל על תשלומים שהמדינה הייתה חייבת לחברה המפעילה את המצלמות לתקופה של 220 יום בהם היא הייתה מושבתת.