נובמבר בפתח

בוול סטריט - לקראת החודשים נובמבר-ינואר כדאי להצטייד במניות קלילות; תל אביב 25 - למדד יש עכשיו אזור די רחב להתנדנד בתוכו

שבוע המסחר השלישי של חודש אוקטובר עבר ואנחנו מתקרבים ליציאה מ"אזור הסכנה הקלנדרי". החודשים נובמבר - ינואר נחשבים חודשים טובים וגם השבוע הבא, מיום שלישי, אמור להתחיל להיצבע בירוק בכל הקשור לוול סטריט. ברמת המניות יש תנודתיות הקשורה בדו"חות הכספיים אבל בסך הכל נראה תקין. תקין במידה שיש בה לעורר חשד אבל נראה שזה עדיין בסדר.

עבור ה-S&P500, העובדה שנתמך מעל 1740 היא סימן חיובי מאוד. היה ויעלה ויתמך מעל 1760 (רמה זו עשויה להתעדכן קצת למעלה שכן היא נובעת מקו משופע), יהיה בכך סימן להתחלת חגיגות סוף השנה. אפשר יהיה לחשוב על עליה של 100 נקודות בתור התחלה. מדד הנאסד"ק נמצא במצב טכני קצת שונה. המדד עלה בצורה חדה יותר (שועט לשיא). היעד הקרוב שלו הוא אזור ה-4200. תמיכה ב-3910 תהיה סימן חיובי.

לקראת החודשים נובמבר-ינואר כדאי להצטייד במניות קלילות (למרות שגם GOOG הוכיחה יכולת קפיצה). יכולים לבדוק את ה-REIT שהסימבול שלה SBY שנרכשה לתיק קניון המניות ביום שישי. הימור מעניין לקראת הדו"ח היא CSCO. החברה ביצעה שורה של מהלכים ארוכי טווח (כמו AA לה המתנו בסבלנות) אבל המניה סובלת מירידות שערים. אינטואיטיבית, באזור ה-22.4 דולר ובטח מעל 22.7 דולר היא נראית הימור מעניין.

נדנדה חדשה לת"א 25

ביחס לתל אביב 25, יש לו עכשיו אזור די רחב להתנדנד בתוכו. משהו כמו 1230 - 1330כמו באזורים האופקיים האחרונים, הוא יכול להיתקע בו זמן ממושך.

טבע (TEVA) ממשיכה את מגמת העליה עליה הצבענו כאן לפני מספר שבועות. המהלך מעל 41 דולר מהווה כאמור סימן חיובי ושער זה יבחן כרמת תמיכה. גם ירידה עד 40.5 דולר תהיה נסבלת מנקודת מבטם של הקונים.

אופקו (OPK) שהיתה אחראית לאנרגיה של השוק המקומי התממשה קצת ונראה שהיא מגבשת לעצמה תמיכה באזור ה-10.5 דולר. סך הכל, המניה הזו עשתה מהלך משמעותי עוד לפני שנכנסה לתל אביב 25 אז שווה להיות זהירים. איזי ציפ (EZCH) אמורה לדווח ב-06 לנובמבר. הגרף לא נראה טוב. היא חלשה ביחס לשוק, יש לחץ של מוכרים ותבנית של מגמת ירידה. כמובן שדו"ח זה דו"ח והפתעות זה הפתעות אבל בכל הקשור לציפיות כפי שמגלם אותן לגרף, אין סיבה לאופטימיות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.