מרוץ החימוש שדוחף את נובה

הדרישות שמציבות יצרניות הסמארטפונים והטאבלטים מגבירות את התחרות על ביצועי השבבים, שמסייעת מאוד ליצרניות מכשירי המדידה, כך שההנחיות של נובה לרבעון הרביעי יהיו כנראה מעל הצפי * וגם: לרדוור יש בשורה בתחום הרשתות מבוססות התוכנה

עונת התוצאות הנוכחית היא בין המפתיעות שהיו לנו זה זמן רב בכל מה שקשור לגורילות הטכנולוגיות. אחרי שגוגל (GOOG) ניפצה את קיר הזכוכית של 1,000 דולר למניה בעקבות תוצאות טובות, אמזון (AMZN) לא נשארה מאחור, ושברה ביום שישי את שיא כל הזמנים, מעל 360 דולר למניה.

אם הפתעות בין גורילות אינטרנט צעירות הן די מובנות, לא כך כאשר גורילה "מזדקנת" כמו מיקרוסופט (MSFT) מפתיעה. התוצאות המעניינות של השבוע יהיו בעיקר של פייסבוק (FB), ביום רביעי, שרק לאחרונה הצטרפה למועדון הגורילות, עם שווי של מעל 100 מיליארד דולר, ולכן הציפיות ממנה בשמיים.

בין הישראליות שאני מחזיק כאן, שדיווחו בשבוע שעבר, לרדוור (RDWR) - נוסף על תוצאות והנחיות טובות - הייתה בשורה מעניינת מאוד בתחום החם של רשתות מבוססות תוכנה (SDN). אטיוניטי (ATTU) נמצאת על המסלול הנכון של צמיחה חזקה בשוק החם של ביג דאטה, ורק מלאנוקס (MLNX) אכזבה, אבל מי שיקשיב ליום האנליסטים שערכה ביום שישי בניו יורק, יבין שיש סיכוי גבוה ששנת 2014 תתפתח לשנה של צמיחה חזקה מאוד.

השווי הנמוך של רדוור

התוצאות של רדוור היו מעל הצפי, וההנחיות בצפי, והשוק האמריקאי ממשיך להוביל אצלה בקצב צמיחה שנתי מרשים מאוד, של 30%, בעוד שאירופה התייצבה. אם רדוור הייתה מנפיקה היום על בסיס הצמיחה האמריקאית ועל בסיס באבטחה, במחשוב ענן וביכולות ה-SDN שלה, היא הייתה נסחרת בשווי גבוה בהרבה ממה שוול סטריט מעניקה לה היום - רק 635 מיליון דולר, זאת בזמן שהחברה רווחית ורמת המזומנים נטו היא 271 מיליון דולר.

מלת הקסם SDN מופיעה בימים אלה כמעט בכל הודעה של חברות מתחום התקשורת והתוכנה, אבל מייסד ומנכ"ל רדוור, רועי זיסאפל, חשף בשיחת התוצאות, שלהערכתם הם הראשונים לקבל הזמנה לאפליקציית SDN בתחום האבטחה מספק תקשורת אמריקאי מוביל. אותו ספק מעניק הגנה מבוססת תוכנה של רדוור למרכזי אחסון נתונים של ארגונים שמשתמשים ברשת שלו, מה שחוסך לו התקנה יקרה של הרבה פלטפורמות חומרה לאבטחה.

ביום רביעי לפני המסחר יהיה מקבץ מעניין של תוצאות מארבע חברות ישראליות שאני מחזיק כאן, סיוה (CEVA), שכבר הזהירה, אודיוקודס (AUDC), שנמצאת במומנטום עסקי חזק על בסיס Lync של מיקרוסופט, סודה סטרים (SODA), שכנראה שוב תשלח את השורטיסטים לשיעורי בית, ונובה (NVMI), שלהערכתי לא מקבלת את השווי אשר לו היא ראויה בין החברות שעוסקות בציוד מטרולוגיה לבדיקות שבבים.

בתחום השבבים מתנהל "מרוץ חימוש" בין יצרני השבבים בקבלנות משנה, שבמסגרתו הם מנסים להגיע לייצור מעבדים עם ביצועים גבוהים תוך כדי צריכת אנרגיה נמוכה, על רקע הדרישות שמציבות להם יצרניות הסמארטפונים והטאבלטים, ואפל (AAPL) בראשן. זה אומר לרדת בגיאומטריות ו/או לעבור לטכנולוגיות מתקדמות יותר בייצור מעבדי אפליקציות, זיכרונות או מעבדי מחשבים.

השווי הנמוך של נובה

המרוץ הזה טוב מאוד להרבה יצרני ציוד, אבל בנישה של מטרולוגיה הוא בולט מאוד, כי ככל שקווי הייצור מתקדמים יותר, כך נדרשות הרבה יותר בדיקות מטרולוגיות. בשוק הזה יש חברה אחת גדולה, KLAC, שעוסקת גם בנישות רבות אחרות, ושתיים קטנות - נאנומטריקס (NANO) ונובה הישראלית. על בסיס רמת ההזמנות של KLAC לרבעון הרביעי, וגם על בסיס דיווחי UBS להזמנות שנובה קיבלה מהיצרן הגדול בעולם, TSMC (TSM), אני די בטוח שההנחיות של נובה לרבעון הרביעי יהיו מעל הצפי.

מניית נובה איבדה את המומנטום עם הודעת הפרישה המפתיעה של המנכ"ל המצליח גבי זליגסון, כאשר הייתה במחיר דו-ספרתי לפני כארבעה חודשים. להערכתי, המנכ"ל החדש איתן אופנהיים נכנס היטב לנעליו של זליגסון. מאז נכנס לתפקיד ישנה האצה בהזמנות מקבלני הייצור, בהובלת TSMC, וזכיות - עקב יתרונות טכנולוגיים על המתחרים - אצל יצרני פלאש מובילים, כמו למשל אצל השותפות של טושיבה/סנדיסק, לקראת השקעות גדולות שיתבצעו בשנה הבאה.

קיים אבסורד גדול בעובדה שהמתחרה של נובה, נאנומטריקס, נסחרת בשווי של 400 מיליון דולר, עם הפסדים כבדים ברבעונים האחרונים וקצב מכירות שנמוך מהפרשי השווי בין החברות, ויש לה פחות מזומנים מאשר לנובה. נובה נסחרת בשווי של 245 מיליון דולר כאשר היא רווחית, ויש לה בקופה נטו סביב 100 מיליון דולר.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.