איגוד החברות הציבוריות: הקמפיין נגד שמואל האוזר - לא שלנו

אילן פלטו: "האיגוד לא צריך קמפיינים עלומים שתוקפים אישית" ■ בדיון בוועדת הכספים אמר ח"כ מיקי רוזנטל: "יש להוקיע את רונן צור ולא להשתמש בשירותיו"

אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, מכחיש כי האיגוד הוא זה שעומד מאחורי קמפיין ההשתלחות ביו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר.

"האיגוד לא צריך קמפיינים עלומים שתוקפים אישית בכיר זה או אחר. האיגוד בשנים האחרונות פועל באופן גלוי לחלוטין ומציג עמדה תקיפה מאוד כנגד כל הגורמים הרגולטורים שמעורבים בהעמקת הרגולציה והתייבשות הבורסה ביניהם הרשות לניירות ערך, הבורסה לניירות ערך ומשרד המשפטים", אמר פלטו בכנס ניהול סיכונים שנערך בתל-אביב.

פלטו שב ותקף את הרגולציה ואמר כי "אם תמיד חשבנו שהסיכון העיקרי במדינה הינו גיאו-פוליטי וביטחוני, הרי שמנתונים שפורסמו לאחרונה עולה כי החברות בארץ שניתחו את מפת הסיכונים שלהן, הצביעו על כך שהסיכון הרגולטורי הוא הגדול והמהותי ביותר לפעילותן, והוא זה שגדל הכי הרבה בשנתיים האחרונות. נראה כי הענפים שספגו הכי הרבה רגולציה הם התקשורת, ביטוח, החזקות, קמעונאות, בנקים ומזון. לא במקרה אנו רואים עוד ועוד חברות שמחליטות על פוזיציה חדשה - ממונה על הרגולציה שעליו להתמודד עם עודף הסיכונים הללו".

בתוך כך, ועדת הכספים קיימה היום (ב') דיון בנוגע לקמפיין נגד האוזר, וחברי הוועדה השתלחו ביחצ"ן רונן צור, שמנהל את הקמפיין הממומן על-ידי גורמים אנונימיים שלא מוכנים להיחשף.

בתחילת הדיון אמר ח"כ מיקי רוזנטל כי רונן צור מוריד את הדיון הציבורי לביבים, וקרא לא להשתמש בשירותיו. "רונן צור הפרסומאי מעלה את הביבים על המדרכות. יש להוקיע את האיש הזה ולא להשתמש יותר בשירותיו", אמר רוזנטל.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, תקף את דבריו בחריפות ואמר כי זה דבר שלא ייעשה. "הוא יכול היה להביע עמדה עניינית", אמר סלומינסקי.

תגובת רונן צור לדברי ח"כ רוזנטל: "יותר מ-100 חברות בחרו להימחק מהבורסה בישראל, אלפי מפוטרים שהיו מועסקים בשוק ההון הצטרפו למעגל האבטלה, ושוק ההון בישראל מתפורר. המחוקק הרדוד 'מר בולדוזר' מתייחס כהרגלו למעטפת ולכותרות, במקום לעשות את עבודתו כדי להציל את שוק ההון".

לפני כשבוע עלה קמפיין פרסום אגרסיבי נגד יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר. הקמפיין, שעליו חתומים "פעילי שוק הון מודאגים" ומנוהל על-ידי משרד יחסי הציבור רונן צור, כולל עד כה הפצה של לוח שנה עם תמונות של האוזר ולצדן האשמות כי יו"ר הרשות הוא זה שאחראי למצבה העגום של הבורסה.

ביום חמישי האחרון הפיצו "הפעילים המודאגים" סרטון בשם "האקסיות של האוזר", ובו הם טוענים כי האוזר אשם במחיקתן של חברות מהמסחר באחד העם. יוזמי הקמפיין אף ניסו לפרסם בכלי התקשורת מודעת דרושים פיקטיבית לתפקיד מנכ"ל הבורסה, שכללה אף היא האשמות וביקורת חריפה על תפקודו של האוזר.

הקמפיין נגד האוזר מעורר הדים רבים וסקרנות באשר למי עומד מאחוריו. במקביל, הוא זוכה להודעות גינוי. כך למשל, ביום חמישי האחרון התייחס לנושא שר האוצר לפיד, שאמר כי הוא "דוחה בשאט-נפש ניסיונות נאלחים מסוג זה של ניהול קמפיינים אישיים על-ידי גורמים אלמוניים בעלי ממון ואינטרסים סמויים, שכל מטרתם להטיל אימה ולרפות את ידיו של שליח ציבור העושה עבודתו נאמנה, ללא מורא וללא משוא-פנים, לטובת ציבור המשקיעים והחוסכים", וביקש לחזק את ידיו של האוזר "נוכח הקמפיין המתנהל נגדו על-ידי גורמים אנונימיים".